Oris-tråden

Hodinkee-LE?
Jeps! Den kuleste Orisen, IMHO:
85AD48A8-E1BE-425C-8179-09AD41BFA00B.jpeg
 
Plukket opp denne røveren i går - og herre min hatt så flott den er. Den er flott på bilder - men i røynda er den jo helt fenomenal. Herlig fargespill i skiven, og som min første Oris føles dette ut som definitivt kvalitetsarbeid. Jeg er vant med dyrere duxemerker - og da er det suverent å se at noe som ikke koster en fettfri lever faktisk er helt supert i kvalitet, fit og finish.

Selv remmen må jeg si var utrolig kul på denne. Joda - jeg skal teste litt annet da 20 mm lugsize betyr at alt jeg har til Speedyen min kan knalles på.

Eneste jeg merket - og jeg tydeligvis merker med alle andre merker enn Omega er at det ikke ligger perfekt langt "nede" på håndleddet der jeg foretrekker å ha klokker. Noterer meg at puristene uansett mener uret skal oppover - men jeg har litt merkelige håndledd som gjør at de fleste ur trekker ned av seg selv. Der er for eksempel min Omega Planet Ocean 45.5 uproblematisk og faktisk komisk behagelig.

Så - eneste skjær i sjøen er trivsel og velvære knyttet til krone som kan krafse i håndleddet - men HIMMEL for en vakker og sexy klokke! Oris er PÅ BALL!
IMG_0080.jpeg

IMG_0084.JPEG

IMG_0085.JPEG
 
Savner min gamle Aquis 40mm....
Det var min fjerde skikkelige klokke, og kanskje den av alle (inkl Tudor og Seiko) som har gitt mest klokke for pengene i klassen under 30k (eller 10-20k). Utrolig flott, eget design, bra lume, solid pen og behagelig lenke osv. Det eneste ankepunktet var at i 40mm ble proporsjonene ørlitegrann feil (litt liten ift høyde), så jeg skulle likt å se den relativt nye 41,5mm på armen. Og gjerne med blå skive. :)

OI000265_1_zpselkqiokz.jpg
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: ludokid og Todda
Noen som har tips til steder å få kjøpt reimer til Oris Aquis 43,5 mm? Er det bare custom som gjelder?
Sjekk sidene til Combatstraps.com, jeg er sikker på at du finner noe du liker, ikke altfor lang leveringstid og fornuftig priset, topp klasse håndarbeid, jeg mottok to stk nylig, en i piggrokke og en i haiskinn, til 43,5 mm Aquis vil jeg anbefale foldespenne fra samme leverandør.
 
  • Liker
Reaksjoner: ludokid og MrFinale