Oris Aquis date - bra valg som første klokke?

Medlem
8. mars 2018
Innlegg
13
Sted
Oslo
Hei!

Har i det siste blitt interessert i klokker og skal nå kjøpe min første! Hadde en Zenith El Primero De Luca fra 90 tallet liggende i en eske i mange år (fikk når jeg var 18) og etter at jeg fant den og leverte den på service fikk ble jeg fortalt at den var litt spesiell, dermed ble jeg bitt av basillen! Vil nå kjøpe en klokke til i prisklasse 15.000 - 25.000 kr og har sett litt på Oris Aquis date. Hva tenker dere om dette? Vil ha svart eller mørk dial med stål lenke.

Setter pris på om dere har andre tips eller har erfaring med Oris Aquis :)

Takk på forhånd!
 
Bra det er flere som er bitt av basillen;) Oris Aquis date er en veldig tøff modell. Men med det budsjettet du har, så er det jo mye å velge i, nytt og brukt, av dykkerklokker. Personlig hadde jeg tittet på en nyere brukt Omega Seamaster 300 (da med coaxial-verket) eller en førstegenerasjons Planet Ocean (som bruker samme verket). Finish, lenke og opplevd kvalitet er høyere på Omega enn Oris.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Støtter @trippelj. Med det budsjettet finnes det veldig mye kult som vil gi en bedre kvalitetsfølelse. Oris er absolutt kult, men personlig hadde jeg gått for en eldre Seamaster 300m evn. en Seamaster PO, eller en Tudor Pelagos, eller Tudor BB osv....

Alle tråder fortjener litt bilder....
IMG_6622.JPG
IMG_6602.JPG
IMG_5814.jpg
 
Har hatt Oris Aquis tidligere, og synes det er et godt valg. 43 mm, men bærer fint. Kjøper du pent brukt kommer du også i mål under budsjett, noe som er heller uvanlig når det gjelder klokkekjøp. Anbefaler gummireim hvis du går for Oris, den er super.

Forøvrig trår du ikke feil om du går for noen av de andre forslagene i tråden heller - alle er gode valg i den prisklassen du skisserer. God jakt!
 
Bra det er flere som er bitt av basillen;) Oris Aquis date er en veldig tøff modell. Men med det budsjettet du har, så er det jo mye å velge i, nytt og brukt, av dykkerklokker. Personlig hadde jeg tittet på en nyere brukt Omega Seamaster 300 (da med coaxial-verket) eller en førstegenerasjons Planet Ocean (som bruker samme verket). Finish, lenke og opplevd kvalitet er høyere på Omega enn Oris.

Takk for tilbakemelding! :) Har sett litt på Seamaster men synes Aquis ser bedre ut. Men skal gjøre litt mer research og prøve noen flere klokker så jeg kan få bestemt meg!
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Har hatt Oris Aquis tidligere, og synes det er et godt valg. 43 mm, men bærer fint. Kjøper du pent brukt kommer du også i mål under budsjett, noe som er heller uvanlig når det gjelder klokkekjøp. Anbefaler gummireim hvis du går for Oris, den er super.

Forøvrig trår du ikke feil om du går for noen av de andre forslagene i tråden heller - alle er gode valg i den prisklassen du skisserer. God jakt!

Takk for svar! :) Får med gummireimen gratis, har prøvd i butikken og - den er helt strålende! Men vil først og fremst ha bracelet. Bestemmer meg snart forhåpentligvis!
 
Støtter @trippelj. Med det budsjettet finnes det veldig mye kult som vil gi en bedre kvalitetsfølelse. Oris er absolutt kult, men personlig hadde jeg gått for en eldre Seamaster 300m evn. en Seamaster PO, eller en Tudor Pelagos, eller Tudor BB osv....

Alle tråder fortjener litt bilder....
Vis vedlegg 114398 Vis vedlegg 114399 Vis vedlegg 114400

Takk for bildene ;) Tenkte å titte på en Tudor imorgen, har ikke sett på den enda. Men akkurat nå føler jeg mest for Aquis.
 
Tudor er et godt valg. Omega PO er nok det jeg ville fått med det budsjett du har. Nå er det dine følelser som vil bære klokken, så da er det viktig at valget er noe som passer deg, @DonPatron.

Gøy at du fikk en El Priero når du var 18, og enda morsommere at den lever enda!

Du må spandere noen bilder av den her inne.

Velkommen forresten!

8
 
Tudor er et godt valg. Omega PO er nok det jeg ville fått med det budsjett du har. Nå er det dine følelser som vil bære klokken, så da er det viktig at valget er noe som passer deg, @DonPatron.

Gøy at du fikk en El Priero når du var 18, og enda morsommere at den lever enda!

Du må spandere noen bilder av den her inne.

Velkommen forresten!

8
Takk for det! :) Omega PO er veldig fin men blir hakket for dyrt for meg tror jeg, spesielt mtp at Aquis (ny) får jeg til 15.000 ink ekstra gummibånd.

Bilde lagt ved :)
 

Vedlegg

  • 83272_e92e3c76d9c53dc689bab70112eaed6e.jpg
    83272_e92e3c76d9c53dc689bab70112eaed6e.jpg
    95,7 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj og Grendel