Original lær rem til Tudor Prince Oysterdate

Medlem
1. mai 2012
Innlegg
19
Sted
Fjellhamar
Hei,

Dette er første gang jeg har postet noe her på dette forumet. Jeg har vel aldri hatt den store interessen for klokker inntil nå. Har lenge tenkt på å investere i en fin kvalitets vintage klokke og har i den siste tiden hatt sans for Tudor Prince Oysterdate. Om et par uker er jeg den heldige eier av en slik klokke, og i den anledning så lurer jeg på om hvor jeg kan kjøpe en original Tudor brun og sort lær rem i Norge? Eller er det slik at jeg kun kan kjøpe dette over internett som ebay etc? Om det er noen av dere som vet, så tar jeg gjerne imot tips på hvor det er best å kjøpe dette.

Se gjerne på denne linken, det er en slik jeg gjerne ønsker:

http://www.ebay.com/itm/Fantastic-v...ultDomain_0&hash=item19d044a1b5#ht_500wt_1219
 
Hei og velkommen til forumet.

Gratulerer med snart ny klokke. Jeg vet ikke om klokken du har kjøpt kommer med rem eller lenke. Om den kommer med rem kan du nok bytte over spennen så du slipper og kjøpe denne også.

Utvalget av remmer begrenser seg kraftig om du må ha en OEM (orginal) Tudor rem. Det finnes tusenvis av alternativer om du kan bruke en rem av andre fabrikater. Hadde jeg vært deg ville jeg funnet bredden på en orginal rem også ville jeg lett etter remmer med denne bredden på nettet. Om du ønsker å beholde den orginale Tudor spennen må du også passe på det remmen har samme bredde som den orginale også på den smale enden.
 
Takk for rask tilbakemelding, ellers så følger det med rem men jeg er usikker om denne passer til klokken.
Den jeg helst ønsker meg er en brun original rem samme som jeg viste på lenken jeg la ved, men vi får se når jeg mottar klokken på hva jeg gjør.

Gleder meg uansett så det blir nok bra. Om jeg kommer godt inn i dette så blir nok ikke dette min siste klokke fremover. Rolex Explorer I er også utrolig fin, jeg får vente på riktig anledning hvor riktig pris dukker opp så skal jeg nok kunne spandere en slik til meg selv en gang.
 
....den anledning så lurer jeg på om hvor jeg kan kjøpe en original Tudor brun og sort lær rem i Norge? ]

Hei!

Bjerke og Lervik ur selger jo Tudor, forsøk med en henvendelse til dem.

Forøvrig ville jeg ikke slått fra meg eksempelvis Hirsch sine remmer, jeg har flere og er kjempefornøyd, bruker blant annet på en Daytona med godt resultat :)
 
Takk igjen for tips, da skal jeg sjekke Bjerke og Lervik.
Hirsch remmer har jeg ikke sett, har du noen weblink som viser hvordan de kan se ut?
 
Har nå mottatt Tudor Prince Oysterdate i dag

Har nå endelig fått min Tudor, og så langt så er jeg veldig fornøyd.
Men et spørsmål som kanskje skulle være opplagt, men hvordan stiller jeg klokken og får riktig dato?

Skulle tro det var bare å skru på dreiehjulet på siden men jeg får det ikke til. Har bare lyst til å være forsiktig slik at jeg ikke ødelegger den allerede første dag.

Er det noen som vet?
 
Trekk kronen ut før du justerer. Har den quick set dato er første "hakk" dato og andre viserne. Alle mine klokker er i alle fall slik :)
 
Så bra, husk å legge ut noen bilder av nyervervelsen også!

1179216.jpeg
[/url][/IMG]
 
Men et spørsmål siden vi snakker om Tudor, jeg ser at min ikke lyser opp i mørket.
Er dette noe som går bort gjennom tid?
Jeg registerer også at det er veldig svakt stempel under Stainless Steel hvor serienummer skal stå.
Det er neste ikke mulig å se hva som står her, det ser nesten ut som det er pusset litt over, er det noen grunn til bekymring her, kanskje jeg har blitt lurt?

Det virker ut som det er veldig lett å bli lurt hvis man ikke har greie på klokker, det er mange feller om man ikke vet hva man skal se etter. Etter å ha lest rundt om her i forumet så må man passe seg.