Orient?

Medlem
2. juni 2012
Innlegg
218
Sted
Bergen
Jeg lurer på hvilke "status/oppfatning" merket Orient har her på TS. Ser svært mange kjøper dem, og lurer på om det er en spesiell grunn?? Har ingen personlig med merket, men har selv en seiko flightmaster som jeg er svært fornøyd med. Hvordan er orient i kvalitet osv? urverk? Kvalitet i forhold til f.eks seiko?
 
Uten å ha hatt en Orient selv, så tror jeg at de ligger i samme posisjon som Seiko. God kvalitet, til en relativt billig penge. Men har som sagt ikke hatt det selv, så sikkert andre som kan svare bedre enn meg :)
 
Har 300m diveren til Orient.
DSC_0181.jpg


Jeg har lest at Orient er verdens største produsent av mekaniske ur. Jeg er godt fornøyd med kvaliteten på min, og etter hva jeg har lest på nettet er de fleste enige om at Orient er veldig mye klokke for pengene uansett om det er en billig Orien eller en dyr. Det fins også Orient Star og Royal Orient som er dyrere og mer forseggjorte klokker.
 
Jeg har hatt rimelige modeller av både Orient og Seiko.
Kvalitetsmessig ligger de temmelig likt.
Orient er jo et litt mer ukjent merke. I hverfall blant non-wis delen av befolkningen.
I så måte blir Orient et litt mer "eksotisk" merke her hjemme på berget.:)
 
Min erfaring med Orient er at man får det man betaler for. Ikke mer, ikke mindre.
 
Min erfaring med Orient er at man får det man betaler for. Ikke mer, ikke mindre.

Veldig enkelt og greit oppsummert, ser stadig folk klager online over lenkene på de billigste orientene, men de koster under 100$ og da kan du ikke forvente all verden, min har ei god lenke men den koster over 1000$. :D

Jeg er litt nysgjerrig på Royal Orient, de er bare til salgs i Japan og det er veldig lite å lese om de på nett:(
 
Royal orient er til orient det samme som Grand Seiko er til Seiko.

For ca 5k usd får man en rå orient!

BTW

Citizen har også begynt med et high end merke ala Royal orient/Grand seiko. Japanerne elsker tydeligvis slikt..
 
Har sett på Mako, men så dukket denne opp
106.png


http://www.orient-watch.com/parts/image.php/106.png?width=235&image=/img/category/106.png

Noen som har kjennskap til den?

Har ikke kjennskap denne, men har ett par Orienter selv bland annet Mako og Mako XL. Xl har jeg gikk hatt så lenge og dermed ikke fått så mye armtid, men hittil er jeg fornøyd. Når det kommer Mako så er jeg veldig fornøyd, mye klokke for pengene, har selv den med blå dail. Meget pen og se på får mye oppmersomhet faktisk:).

Krille har laget to reveiws om de to mako modellene.

Mako http://www.tidssonen.no/forum/f22/orient-mako-en-minireview-med-masse-bilder-3004/

Mako XL http://www.tidssonen.no/forum/f22/orient-new-mako-review-sammenlikning-med-bilder-3169/

BTW takker krille for å laget disse. Ble en Orient til pga av de:)
 
Jeg lurer på hvilke "status/oppfatning" merket Orient har her på TS. Ser svært mange kjøper dem, og lurer på om det er en spesiell grunn?? Har ingen personlig med merket, men har selv en seiko flightmaster som jeg er svært fornøyd med. Hvordan er orient i kvalitet osv? urverk? Kvalitet i forhold til f.eks seiko?

Hei,har en Orient Star selv og den oser faktisk kavalitet.
Kraftig klokke med lenke og gummi,glasset er 5,3 mm tykt.
Denne Orient modellen er virkelig en klokke å anbefale, tror ny pris er ca 7000 norske
Har en slik selv og muligheten for et salg er alltid til stede til riktig pris:D
 
Så vidt jeg har fått med meg, så eier vell Seiko veldig mange prosent av aksje-andelen til Orient? Orient er jo også et merke som har eksistert i en stund, og virker for meg som man får utrolig mye klokke for penga ved å gå for en Orient (Uten å ha en selv). :)

-Erikssen
 
Er Orientklokker å få kjøpt i butikk i Norge, eller er man nødt til å handle vi nett for å få tak i en?
 
Nødt og nødt... Hadde de vært til salgs i Norge, hadde de vel kostet 3x så mye som på nettet, akkurat som Seiko?
 
De har Orient hos Vidar på Kolbotn ur, og Amund Urmaker på Stabekk så jeg hadde en riktig stor utstilling av merket i vinduet sitt her om dagen :) Det er nesten bare lekre modeller synes jeg, nesten alle har noe som tiltaler meg.
 
Jeg fikk en orient med moon-phase for ca 3 uker siden. Og jeg er veldig imponert. Den holder tiden som ett quartsur nærmest. Har hatt den på armen hele tiden og den er veldig nøyaktig. Mye mere enn det mine tilsvarende (i pris) Seiko modeller. Kan hende jeg har hatt flaks, men dette er verdi for pengene.
 
De har Orient hos Vidar på Kolbotn ur, og Amund Urmaker på Stabekk så jeg hadde en riktig stor utstilling av merket i vinduet sitt her om dagen :) Det er nesten bare lekre modeller synes jeg, nesten alle har noe som tiltaler meg.

Amund ur på Stabekk sa at han har bestilt opp en god del nye orient ur som han håper at ankommer landet snart. Han har uansett katalogen på de så det er bare å gå innom for en hyggelig klokkeprat og titte litt