Orient Star, erfaringer og bilder?

Medlem
5. mars 2023
Innlegg
124
Sted
Fjaler
Orient star er skjelden vare her til lands, er mitt inntrykk. Klokker som får svært god omtale rundt om kring og som skal ha ein kvalitet som kan matche klokker som koster betydelig meir.
Sjølv har eg ein orient star contemporary 42 mm med sort urskive i bestilling, som eg ser svært fram til å få rundt handleddet.

Er her andre som har erfaringer med orient star som vil dele?
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo og seiltid
Gratulerer med kjøp!

Jeg tenker det er litt symptomatisk at denne tråden ikke har fått noen respons. Det er ikke veldig mange som blir pirret nok av klokkene og merket. Det bidrar nok også til at prisene er relativt sett lave.

Selv har jeg aldri eid en, men jeg har hatt en Orient Star diver med grønn skive og svart bezel på armen. Ble imponert over kvalitetsfølelsen den gav umiddelbart. Har også vært nære å bestille en OS saf02003w0 (nok til at jeg husker modellnummeret), men ble mer pirret av et annet ur. Jeg sitter ofte med tanken "den hadde vært perfekt, om den bare hadde hatt *****" på flere av OS-modellene. Alltid er det liksom noe. Hva gjelder modellen jeg vurderte å kjøpe er det mineralglasset (hadde foretrukket safir- eller akrylkrystall). Men lekkert er det og etter mitt skjønn en veldig allsidig og solid klokke.

Kvaliteten på disse urene tror jeg det er ganske gjengs oppfatning om: den er veldig god. Som du skriver; de kan nok fort stilles opp mot vesentlig dyrere klokker. Man får mye for pengene. Men det er nok et litt traust image som er hovedårsaken - som kanskje er velfortjent.

Er ditt ur liknende saf02003w0? Og har du fått det på lanken enda? Hører (og ser) gjerne om inntrykkene dine!
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Gratulerer med kjøp!

Jeg tenker det er litt symptomatisk at denne tråden ikke har fått noen respons. Det er ikke veldig mange som blir pirret nok av klokkene og merket. Det bidrar nok også til at prisene er relativt sett lave.

Selv har jeg aldri eid en, men jeg har hatt en Orient Star diver med grønn skive og svart bezel på armen. Ble imponert over kvalitetsfølelsen den gav umiddelbart. Har også vært nære å bestille en OS saf02003w0 (nok til at jeg husker modellnummeret), men ble mer pirret av et annet ur. Jeg sitter ofte med tanken "den hadde vært perfekt, om den bare hadde hatt *****" på flere av OS-modellene. Alltid er det liksom noe. Hva gjelder modellen jeg vurderte å kjøpe er det mineralglasset (hadde foretrukket safir- eller akrylkrystall). Men lekkert er det og etter mitt skjønn en veldig allsidig og solid klokke.

Kvaliteten på disse urene tror jeg det er ganske gjengs oppfatning om: den er veldig god. Som du skriver; de kan nok fort stilles opp mot vesentlig dyrere klokker. Man får mye for pengene. Men det er nok et litt traust image som er hovedårsaken - som kanskje er velfortjent.

Er ditt ur liknende saf02003w0? Og har du fått det på lanken enda? Hører (og ser) gjerne om inntrykkene dine!

Hei og takk for respons! Den er på veg, DHL skal etter planen levere den på mandag og eg er veldig spent! Måtte til utlandet, då dei norske forhandlerane sol selger orient star, enten hadde den minste versjonen på lager (38,5mm) - eller var markant dyrere enn markedspris.

Legger ved ein skjermdump av modellen eg har i bestilling
Screenshot_20231207_183159_Chrome.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Apocalypse og seiltid
Royal Orient var nivået over Star, linjen ble lagt ned for litt over ti år siden, angivelig fordi de konkurrerte for direkte med Seikos andre produktlinjer. (Orient er eid av Seiko Epson)

Idag er de komisk billige på bruktmarkedet i Japan, billig billett om man ønsker seg zaratsu.

1000021486.jpg
1000021485.jpg
1000021489.jpg