Orange hand and gmt hybrid

Medlem
20. mars 2011
Innlegg
122
Er det noen som kjenner til dette?
GetImageaspx-1.jpg

Jeg ser at noen påstår at dette ble produsert og levert, samtidig vet jeg at det er flere som har laget disse på egenhånd.

Personlig synes jeg dette ser ganske kult ut. Jeg liker jo både gmt og explorer.

Spørsmål: Er dette en kul klokke, eller er det voldtekt av klassisk design.

PS: Det blir jo litt som å style en gammel fin bil med feil deler, eller...
 
Jeg kjente en voldsom trang til å skrive det første som slo meg, men så bet jeg meg hardt i knoken, kjente litt på julestemningen og endte opp med, "ikke bra."

Verd å merke seg at det finnes endel fake 1655, bygd av eldre (og mer vanlig) Rolex GMT. Kasse, verk etc. Ja, akkurat som den du har bilde av der, bortsett fra at han åpenbart glemte å bytte bezel.
 
Redigert:
Mange som liker hot rods, ikke alle som er purister.. i alle fall i bilverlden ;)

Jeg er svært usikker på dette selv. Derfor mener jeg diskusjonen er interessant. Jeg hater klokker som er tuklet med, og jeg liker også bilene mine, mest mulig originle. Likevel er det gøy med manipulerte biler og hot rods. Hvem liker vel ikke Porsche etter en voldtekt av RUF. (I hvertfall en gammel voldtekt).
8.jpg

Dessuten: En venn av meg kjøpte en dyr sportbil med ettermontert "svart folie" over hele bilen. Ikke originalt, og bilen ble ganske harry. Men folien kan lett fjærnes, og harry kan også være tøft, en stund...eller?

En hybrid GMT Explorer orange hand med originale deler:
GetImageaspx-1.jpg

Er denne mer fake enn en klokken med aftermarket visere og refinished dial?
 
Dette er jo rimelig greit en "elsk" eller hat sak. (Man må kankje ikke nødvenidigvis elske den, men i allefall ikke få brekninger)
Personlig heller jeg mest mot not so much.

Selve bil-klokke-refinish referansene (red Porsche RUF osv) ser jeg på som helt ok, og i bilens verden så handler det jo om å ta noe bra, og gjøre det enda bedre. Og set opp mot klokker, så er det for meg stor forskjell om man feks sender inn 116610LN til "Black out consept" og får en custom fargecombo med sort kasse osv (ikke min greie det heller strengt tatt) eller om man tar gamle deler og setter det sammen til noe som aldri har eksistert.
Den "1655" `en blir for meg bare en frankenklokke er jeg redd.
 
Dette er jo rimelig greit en "elsk" eller hat sak. (Man må kankje ikke nødvenidigvis elske den, men i allefall ikke få brekninger)
Personlig heller jeg mest mot not so much.

Selve bil-klokke-refinish referansene (red Porsche RUF osv) ser jeg på som helt ok, og i bilens verden så handler det jo om å ta noe bra, og gjøre det enda bedre. Og set opp mot klokker, så er det for meg stor forskjell om man feks sender inn 116610LN til "Black out consept" og får en custom fargecombo med sort kasse osv (ikke min greie det heller strengt tatt) eller om man tar gamle deler og setter det sammen til noe som aldri har eksistert.
Den "1655" `en blir for meg bare en frankenklokke er jeg redd.

Jada, enig. Jeg konkluderer også med at manipulering på dette nivået blir "altfor mye". Jeg liker heller ikke "Black out consept" .

Jeg synes tilogmed jubilee lenke på en sub blir litt feil, men det er kanskje litt mye konservativt fra meg... ;)
 
I fare for å gå skikkelig på tryne her, i lys av tidligere utsagn ...Så var denne utrolig kul, bare så synd så synd at det ikke er noe som har kommet fra Rolex i utgangspunktet (Den bezelen der må jo være aftermarket?) Hillary Tenzing edition kom jo kun i sort, og da er vi jo inne på Porsche/RUF osv ...
 
Nå er ikke jeg særlig bevandret i delemarkedet men en slik orange gmtviser er det noe en kan få fatt i? Tenker ikke da på en fra 70tallet men en ny en. Kunne lo vært interessant å se en slik på en 16570
 
Nå er ikke jeg særlig bevandret i delemarkedet men en slik orange gmtviser er det noe en kan få fatt i? Tenker ikke da på en fra 70tallet men en ny en. Kunne lo vært interessant å se en slik på en 16570

Jeg tror ikke det er plass til den. Den nye ExpII er jo 2mm større, så jeg tror (men jeg vet ikke) ikke den får plass. Tuppen vil nok subbe borti innsiden av kassen.