Opptrekking på Speedy

Medlem
2. mars 2014
Innlegg
11
Sted
Bergen
Nå er jeg stolt eier av en Speedy (ref: 3570.00). Dette er min første manuelle klokke. Fikk beskjed om å trekke opp 1 gang pr døgnet. Når jeg starter på øverste knapp. Derfor lurer jeg på om hvor lenge kan jeg stoppe knappen før den nullstiller på nederste knapp. Holder et min eller?
 
Redigert:
Grattis med flott klokke.

Du blander litt her. Den øverste knappen starter og stopper stoppeklokken. Den nederste knappen resetter stoppeklokken til null.

Men dette har ikke noe med opptrekk å gjøre, det gjør du med kronen (den midterste "knappen" som også benyttes for å stille klokken). Denne skrur du på til du ikke klarer å skru lenger, da er klokken fullt opptrukket og vil kunne holde det gående i 40 timer eller så.

Det er en fin vane å trekke opp klokken hver morgen når du tar den på deg.
 
Grattis med flott klokke.

Du blander litt her. Den øverste knappen starter og stopper stoppeklokken. Den nederste knappen resetter stoppeklokken til null.

Men dette har ikke noe med opptrekk å gjøre, det gjør du med kronen (den midterste "knappen" som også benyttes for å stille klokken). Denne skrur du på til du ikke klarer å skru lenger, da er klokken fullt opptrukket og vil kunne holde det gående i 40 timer eller så.

Det er en fin vane å trekke opp klokken hver morgen når du tar den på deg.

Tusen takk for svaret. Speedy er en klokke man MÅ ha i samlingen:)
 
Redigert: