Opptrekk til besvær.

L

Lynvingen

Guest
Inspirert av Jacek skjønner jeg at det er på tide å skaffe seg en winder. Var innom Protid på Strømmen storsenter for en tid tilbake og fikk demonstrert en winder jeg absolutt kunne tenkt meg. Problemet er bare at den kostet skjorta fra mitt perspektiv. Husker ikke hvilket merke det var snakk om, men det var en kubisk boks hvor flere kunne stables oppå hverandre i et modulsystem når samlingen vokser.

Kom over en side som heter esslinger.com hvor det hadde følgende winder til en overkommelig pris:

http://www.esslinger.com/boxywatchwinderbrickwinder.aspx

Er det noen som har erfaringer med denne?

Ser at den er prikk lik og ble derfor nygjerrig på om Protid tar seg heftig betalt, eller om dette en billigere kopi?

Jeg har satt som eneste krav til winder at den bør virke i tja.. 2 år, også må den være billig. Bråk osv er ikke så viktig da den skal stå plassert så dette ikke gjør noe. Jacek sin var også fin, men ønsker meg plass til flere klokker og da er jo "kuben" genial

Setter meget pris på om noen vet noe om dette.

Fant enda mer snacks på siden over, og har bestemt meg for å bygge sammen min egen klokke også, men det får bli en egen tråd når den tid kommer.

På forhånd takk for alt dere måtte ha å komme med.:D
 
Det er to leverandører av disse "kube-winderne". Beco sin Boxy som du linker til og SwissKubik. Beco sin ligger vel med en veil. pris på ca 1200,- og SwissKubik på ca 7.000,-.

Beco leverer mye winder for pengene stort sett, men Boxy er den billigste og minst gode av de (selv om den helst sikkert møter dine lave forventninger til en winder;))
 
Meget mulig den du så på var en "swisskubik" om den var kubeformet og kostet skjorta. De er programmerbare via USB og har utrolig bra kvalitet på alle interne komponenter (swiss made), så de varer i ÅREVIS. Men som sagt, veldig dyre.

[video=youtube;heR1ZUV2T1Y]http://www.youtube.com/watch?v=heR1ZUV2T1Y[/video]

Dette designet er brukt på flere billigere windere også. Det er greit da du kan "stacke" flere opp på hverandre. Den du linker til er nok laget i kina, og har den vanlige 1års garantien uten mulighet for reparasjon (så etter 1 år så er det bare å krysse fingrene for at den holder 1 år til). Den kan nok vare i 2 år før noe ryker, og så billig den er så gjør det ikke så mye å måtte kaste den når den tid kommer. Det er MAO en "bruk og kast" winder.

Personlig ville jeg gått for noe annet var jeg deg. For litt mer penger kan du få en som kan gå i flere år uten problemer, og som kan repareres hos produsent. Den du linker til koster omtrent 100$. For 330$ får du en single Orbita Sparta med 5 års batteri, utrolig lang levetid på komponenter og reparasjonsmuligheter når den tid måtte komme. Har selv to stykker og er veldig fornøyd: http://www.prestigetime.com/items.php?brand=81&series=1323

Tingen er, føler du først at du "trenger" en winder, så vil ikke dette behovet forsvinne etter 2 år. Dermed kan det være greit å unngå hele "bruk og kast" dansen du kan holde gående med billige merker resten av livet og bare få en litt dyrere nå som kan vare fryktelig lenge, og i det lange løpet kanskje være verdt det. Du slipper også stresset med utskiftninger. Just my 2 cents. :)
 
Wikimogens slår til igjen, tusen takk!:D:D

Da får vi se om ikke det vanker en unboxing etterhvert.:cool:
 
Meget mulig den du så på var en "swisskubik" om den var kubeformet og kostet skjorta. De er programmerbare via USB og har utrolig bra kvalitet på alle interne komponenter (swiss made), så de varer i ÅREVIS. Men som sagt, veldig dyre.

[video=youtube;heR1ZUV2T1Y]http://www.youtube.com/watch?v=heR1ZUV2T1Y[/video]

Dette designet er brukt på flere billigere windere også. Det er greit da du kan "stacke" flere opp på hverandre. Den du linker til er nok laget i kina, og har den vanlige 1års garantien uten mulighet for reparasjon (så etter 1 år så er det bare å krysse fingrene for at den holder 1 år til). Den kan nok vare i 2 år før noe ryker, og så billig den er så gjør det ikke så mye å måtte kaste den når den tid kommer. Det er MAO en "bruk og kast" winder.

Personlig ville jeg brukt litt mer penger og gått for noe annet var jeg deg. For litt mer kan du få en som kan gå i flere år uten problemer, og som kan repareres hos produsent. Den du linker til koster omtrent 100$. For 330$ får du en single Orbita Sparta med 5 års batteri, utrolig lang levetid på komponenter og reparasjonsmuligheter når den tid måtte komme. Har selv to stykker og er veldig fornøyd: http://www.prestigetime.com/items.php?brand=81&series=1323

Tingen er, føler du først at du "trenger" en winder, så vil ikke dette behovet forsvinne etter 2 år. Dermed kan det være greit å unngå hele "bruk og kast" dansen du kan holde gående med billige merker resten av livet og bare få en litt dyrere nå som kan vare fryktelig lenge, og i det lange løpet kanskje være verdt det. Du slipper også stresset med utskiftninger.
Takk for svar!

Så sant, så sant. Problemtet for meg er prioriteringer. VIL ha en winder nå, og MÅ ha carbonpotter på motorsykkelen helt så fort som mulig.:mrgreen: Derfor tror jeg at jeg skal opte for en billig løsning nå så for en skikkelig en komme siden. Stemmer at den jeg så hos Protid hadde USB og "full pakke" så det er nok Swiss Kubik de var. Når du nevner batteridrift så må vel det være et stort pluss siden den kan settes i safen også.

Vi får se hva det blir til, winder trenger jeg iallefall:)

edit: Skulle aldri spurt sonen om dette, kommer vel til og ende opp med den dyreste som finnes.;)
 
Du finner nok en god løsning på det ;)

Ellers er Eilux også et merke å vurdere. Disse kan repareres etter garanti av produsent, og er av god kvalitet. For eksempel denne http://www.watchcases.com/eiluxwinders1.html

Ellers er batteridrift et stort pluss IMHO. Slipper å bruke opp en plass i strømpadden/veggen, og det å unngå ledninger er herlig. Batteri gjør plassering mye enklere. Men gå for en med lang batterilevetid (lithium batterier), da batteriskifte flere ganger i året er kjedelig. ;)