Opprydding hos min morfar

Medlem
25. juni 2012
Sted
Oslo
Min morfar har ikke vært i stand til å bo alene en stund nå så det er bestemt at huset skal selges. I forbindelse med opprydding kom jeg i dag over følgende:

DSC_0126.jpg

DSC_0129.jpg

DSC_0130.jpg

DSC_0131-1.jpg

En fin dag!

Ikke værst funn det. Du har jo en lekker gammel Omega Constellation der!! Den må du passe godt på! Få en service på Klokka asap!! :)

Ikke værst funn det. Du har jo en lekker gammel Omega Constellation der!! Den må du passe godt på! Få en service på Klokka asap!! :)

Ja, må si jeg ble ganske overrasket da jeg fant den. Litt lett risting så startet den, til tross for at den trolig ikke har fått service på veldig mange år. Også morsomt at reima ser original ut. Blir litt googling i kveld da jeg har veldig lite kunnskap om Omega og enda mindre om Constellation - info mottas med stor takk.

Tok et par bilder til med dårlig mobilkamera, skal prøve å få tatt noen bedre med speilrefleks i dagslys i morgen:

DSC_0144.jpg

Baksiden har gravert inn navnet til en i slekta og "Suez 1957":

DSC_0146.jpg

I tillegg er jeg veldig nysgjerrig på disse to:

DSC_0147.jpg

DSC_0149.jpg

Et morsomt funn du har der. Den Revue sport uret er nok fra rundt 1930, eller begynnelsen av 30-tallet. Hvis det er kjøpt nytt i Norge, så er det nok av første generasjons armbåndsur som ble benyttet her til lands.

Artig med den Omegaen og inngraveringen. Det knytter seg kanskje en historie til den?

Ja, dette var interessant! Var din Morfar involvert i Suez-krisen på en eller annen måte? Krigen sluttet i 1956, men Suez var jo okkupert av fransk-israelske styrker frem til juli 1957.

Fortell, fortell!

Ja, forresten: Constellation er heftige greier, men ganske forvirrende å navigere i, selv for erfarne samlere. Sjekk Desmond sin site, den er bra. Jeg antar uansett at klokka er original, vi snakker kun en eier her, din morfar (?).

PS: Vet ikke, men siden klokka er merket Suez 1957 kan den fort være mer verdt en enn "vanlig" Constellation fra perioden.

Dette er arti!!

For meg gir ingen klokker mer godfølelse enn arvegods og den affeksjonsverdien dem har i seg.

Oppdater oss på hva du finner ut av etterhvert:D