OP39 - hvit skive

Medlem
12. mars 2018
Innlegg
989
Sted
Innlandet
Min hvite OP39 (114300) er en allsidig klokke som funker bra i mange sammenhenger. De siste dagene har jeg testet den med forskjellige remmer, og jeg syns flere av disse er bra match for OP'en.
Er det noen som har synspunkt eller tips andre rem-valg til hvit OP39?

Beige canvas (Eulit)
IMG_8231.jpeg


Bond nato (TS)
IMG_8208.jpeg


Beige nato (Phenomenato)
IMG_8210.jpeg


Oliven grønn nato (Phenomenato)
IMG_8211.jpeg


Sailcloth (Bradystraps)
IMG_8212.jpeg


Mørk brunt lær (Eulit Woodstock)
IMG_8216.jpeg


Hvit OP på lær var med på førstebestigningen av Mount Everest i 1953. Greit nok at den ble utgangspunktet for Rolex Explorer, men hvit 114300 er nærmere originalen.
IMG_8223.jpeg
 
Redigert:
Likte godt alle, utenom NATO'ene :)

Synes nato ble litt for "voldsomt" til kassa, men er jo bare min mening.
Ja, du har et poeng der. Spesielt de Phenomenatoene er ganske kraftige og blir litt "chunky". Mens den syltynne TS-natoen oppleves mer passende.

Kulest var første :)
Det er også den canvasen som har blitt værende på OP-en nå i etterkant :)
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Synes denne fargen er veldig fin til hvit skive:)
C683C64F-2507-4300-8233-4EC837FA606D.jpeg


Men kanskje finest med perlon, men med litt mer nedtonet farge?
C6CD6E8A-639D-4EE2-A3B2-6EB6A9E93F2D.jpeg

 
Redigert:
Jeg har også en OP39 med hvit skive. Synes beigé canvas var fin og den mørkebrune skinnremmen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: lumer
Hei!
Jeg sliter med å bestemme meg for justeringen av lenken på OP 39. Er det bare jeg som opplever at Oysterlenken på denne modellen ikke er helt optimal med mindre gode justeringsmuligheter?

Det er relativt stor forskjell på å f.eks ha et ledd ekstra på "strammeste" hakk og det å fjerne et ledd og velge ytterste hakk.
Jeg har frem til nå valgt en litt løs variant, men det begynner å irritere meg at uret slenger mye rundt og "faller" ned på håndflaten.

Samtidig så er denne justeringen optimalt når man er litt ekstra varm i kroppen, da finnes det ikke noe verre enn en for stram lenke.

Tar gjerne i mot innspill eller vurderinger andre har gjort mtp lenkejustering for dette uret. Så vidt jeg vet, så har ikke denne lenken mikrojustering.
 
Hei!
Jeg sliter med å bestemme meg for justeringen av lenken på OP 39. Er det bare jeg som opplever at Oysterlenken på denne modellen ikke er helt optimal med mindre gode justeringsmuligheter?

Det er relativt stor forskjell på å f.eks ha et ledd ekstra på "strammeste" hakk og det å fjerne et ledd og velge ytterste hakk.
Jeg har frem til nå valgt en litt løs variant, men det begynner å irritere meg at uret slenger mye rundt og "faller" ned på håndflaten.

Samtidig så er denne justeringen optimalt når man er litt ekstra varm i kroppen, da finnes det ikke noe verre enn en for stram lenke.

Tar gjerne i mot innspill eller vurderinger andre har gjort mtp lenkejustering for dette uret. Så vidt jeg vet, så har ikke denne lenken mikrojustering.
Enig i dette. Akkurat slik for meg og.
 
Finnes vel noen svært gode uoriginale halvledd å få tak i nå til dags?

Og easy link...
 
Redigert:
Er det samme lenkeledd som Submariner? I så fall finnes det originale halvledd.
Ja, tror det. Så det er jo også en mulighet.
Mulig mange av de uoriginale er 316 og ikke 904. Kan nok gi en liten fargeforskjell.
 
  • Liker
Reaksjoner: TomB