One Watch Guy - 150K

1582880299899.png
 
Litt off topic (eller i grunnen helt), men hva er greia med den hvite og orange ballen på fifty fathoms?
Synes jo det ser ganske kult ut, men har den noen funksjon og/eller betydning?

Är ju en tribute til den ursprungliga mil-spec. Bollen var och är en fuktindikator. Den översta delen skiftar färg om vatten tränger in. Livsviktigt back in the Days, not so much idag då den är tätt till 300m
IMG_4268.jpg
 
Finnes andre alternativer til datejust i str ca. 36-38mm?
Sett på Vacheron Constantin Overseas 37mm, denne deler hurtigbytte av reimer med storebroren, men blir ikke helt komfortabel med sekundviseren kl. 9
 
Han nevner at han ikke ønsker Rolex pga oppmerksomheten dette kan dra med seg. :rolleyes: Blir jo nesten ikke mer Rolex en en DD i gull
Jeg ser nå at jeg svarte uten å egentlig lese førsteposten. Trekker tilbake mitt forslag.

Da ville jeg muligens gått for vintage Patek Calatrava. En enkel klassiker.
 
  • Liker
Reaksjoner: rolexx
Kjenner meg igjen og har vært innom denne øvelsen fra tid til annen. Omtrent de samme kriterier tror jeg: 38-40m diameter , 9-12mm høyde, 120-150k. Ny, ubrukt fra 2020/2019. Søker man på dette i Chrono24 blir det mest dressklokker + Rolex. Sistnevnte faller av forståelige grunner :) bort. VC Overseas er med 41mm i overkant stor og litt for dyr ny. Jeg har landet på JLC Master Chrono. Som eneste klokke må jeg ha denne komplikasjonen som gjør den litt mer sporty, vanntett til 5 bar, 40mm og 11/12mm høy. Stållenke er viktig til eneste klokke, men fint å sette på lær til pent. JLC stållenke skal visstnok være lett å bytte ala VC Overseas.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ksone