Omegas nye krav til AD

Nybegynner spm :p
Hva er det med co axial verket som er så bra? Omega 2500 verket?

2500 verket var det første de laget, og det ble laget i fire versjoner. Det har en del barnesykdommer, og de påfølgende verkene har vist seg mer og mer stabile. 8500 og 9300 verkene som er på markedet nå er virkelig gjennomprøvet og stabile.
"Hemmeligheten" med coaxverkene er at det er ingen glidende friksjon i det ankeret berører ganghjulet i verket, slik det gjør i "alle" andre verk. Derfor trenger ikke disse å smøres. I alle urverk forsøker man å oppnå minst mulig behov for olje, som etterhvert vil smitte, bli skitten eller fordunste, og forårsake større slitasje og ujevn gange. Uten olje vil til slutt klokken stoppe. Coaxverkene har større intervaller mellom service og de er mer stabile enn konvensjonelle verk.
Roger Smith, arvtakeren etter Gerorge Daniels som oppfant coaxverket, bedyrer at sveitsisk klokkeindustri har malt seg inn i et hjørne med sin kunnskap om urverk. Han forteller at Daniels flere ganger påpekte dette overfor Patek Philippe, Rolex og Omega. Det er en rekke konvensjoner innen sveitsisk urindustri som begrenser nye kreative metoder og innspill. Jeg synes det er ironisk og morsomt at det er en brite som så det og fant på noe nytt. Det har skjedd før...
 
Hei,

Ser i diverse tråder at ulike butikker nå selger ut Omega til fordelaktige priser. Noen som kan tipse meg om butikker i Oslo som har Omega på salg?

mvh
 
Jeg var på CC Vest Heyerdahl på fredag for å justere lenken til min Omega og mens jeg ventet så prøvde jeg en Omega PO 8500. Hun som tok frem klokken sa jeg kunne få 20% på klokken da de skulle slutte å føre merket. Klokken lå på 38.000 og noe så da hadde min pris blitt på 30 tusen og noe

Spurte ikke om rabatt på andre klokker, men de hadde en del Omega modeller igjen
 
2500 verket var det første de laget, og det ble laget i fire versjoner. Det har en del barnesykdommer, og de påfølgende verkene har vist seg mer og mer stabile. 8500 og 9300 verkene som er på markedet nå er virkelig gjennomprøvet og stabile.
"Hemmeligheten" med coaxverkene er at det er ingen glidende friksjon i det ankeret berører ganghjulet i verket, slik det gjør i "alle" andre verk. Derfor trenger ikke disse å smøres. I alle urverk forsøker man å oppnå minst mulig behov for olje, som etterhvert vil smitte, bli skitten eller fordunste, og forårsake større slitasje og ujevn gange. Uten olje vil til slutt klokken stoppe. Coaxverkene har større intervaller mellom service og de er mer stabile enn konvensjonelle verk.
Roger Smith, arvtakeren etter Gerorge Daniels som oppfant coaxverket, bedyrer at sveitsisk klokkeindustri har malt seg inn i et hjørne med sin kunnskap om urverk. Han forteller at Daniels flere ganger påpekte dette overfor Patek Philippe, Rolex og Omega. Det er en rekke konvensjoner innen sveitsisk urindustri som begrenser nye kreative metoder og innspill. Jeg synes det er ironisk og morsomt at det er en brite som så det og fant på noe nytt. Det har skjedd før...

Nå er det jo også sånn at det var en del briter som startet en del klokkemerker en gang i tiden også. Eks: Rolex og Tudor.
 
Omega må gjerne prøve å øke prisene, og med tanke på kvalitet mener jeg også det er vell berretiget. Jeg tviler derimot sterkt på at de i lengden vil kunne klare å ligge på nivå med Rolex. Omega er et kjent navn innen klokkeverden, også for de som ikke har altfor stor kjennskap til klokkemerker. De er nok blant de mest kjente, sammen med blant annet Rolex og Tag Heuer. Problemet er at Rolex fortsatt har en mye sterkere merkevare, og ligger her i en egen liga innenfor klokkeverden. Rolex er en av verdens mest gjenkjennlige merkevarer, uavhengig av produkt. På bakgrunn av dette tror jeg det skal mye til før hverdagsmannen blir villig til å betale like mye for en Omega som for en Rolex, uavhengig av kvaliteten på urene. Jeg vet hvertfall at jeg ikke kommer til å være villig dette, selv om jeg har sansen for flere av modellene deres. Men en liten prisøkning synes jeg som sagt de er berretiget til :)

Ellers tror jeg at en innskrenkning av ADer nok er veldig lurt. Som det er blitt nevnt av andre tidligere har den store tilgjenligheten gjort at jeg ikke har oppfattet merke som spesielt eksklusivt. Hvis de ønsker å konkurrere med Rolex og tilsvarende merker er nok dette et viktig steg i riktig retning.
 
Hvis Omega vil - så vil de bli oppfattet som eksklusive på noen års sikt ved å gjøre noe så enkelt som:

a) Lage små seier av klokker innimellom som folk vil higre etter å få tak i - og det skaper blest
b) Øke markedsføringen og fortelle alle at Omega - det er dyrt og eksklusivt det - og markedsføring virker

Eller man kan gjøre som Audi for å bli oppfattet som eksklusive...
 
Prisøkningene på Omega kan gjerne vente til jeg har fått inn alt på ønskelisten. Deretter kan de imidlertid gå til himmels for min del :)
 
Jeg kan bekrefte at Thorbjørnsen i Stavanger skal slutte som AD. Jeg var innom der og bestilte noen halvledd til min PO på lørdag. Jeg spurte ikke om noen rabatter, da jeg ikke skulle kjøpe noe. Der og da ihvertfall...
 
Dette høres jo ut som en meget god unnskyldning for å investere i (spandere på seg) et Omega ur nå. I verste fall vil det vel holde seg stabilt og i beste fall vil man kunne flippe klokken for en betydelig høyere sum etter eventuelle prisøkninger. :mrgreen:

Noen som vet om noen som fører Omega i Bergen utenom Protid og Bjerke?
 
Dette høres jo ut som en meget god unnskyldning for å investere i (spandere på seg) et Omega ur nå. I verste fall vil det vel holde seg stabilt og i beste fall vil man kunne flippe klokken for en betydelig høyere sum etter eventuelle prisøkninger. :mrgreen:

Noen som vet om noen som fører Omega i Bergen utenom Protid og Bjerke?

Tror nok brukt Omega kan være en god investering nå ja. Kjøper du ny tviler jeg sterkt på at du vil tjene penger med det første.
 
Er det noen Omega forhandlere i oslo hvor man kan oppnå 20% rabatt nå? Er litt i markedet for en for tiden :D
 
Ikke meg bekjent. Arne Øen i Drammen vet jeg har hatt salg, men har ikke oversikt over hva de har solgt og hva de fortsatt har.
 
Mulig Protid på Strømmen har noen rabatter, de skal etter ryktene slutte med Omega.
 
Prisøkningene på Omega kan gjerne vente til jeg har fått inn alt på ønskelisten. Deretter kan de imidlertid gå til himmels for min del :)

Da var jeg ferdig, så jeg håper prisøkningene blir store og kommer ofte :mrgreen:

=> http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/unboxing-moonfarer-22209/

Grøtteland har 20% på alt. Lurer på om Thorbjørnsen også måtte slutte.

Grøttelands siste Speedy gikk til meg, og de har en liten Speedmaster (40mm) og to Seamastere igjen. Så er det tomt.
 
CC Vest Heyerdahl -30%

Det jeg så var følgende klokker
Omega PO 8500 42mm
Par varianter av Omega Seamaster
Par speedmaster
Par dama Omega klokker