Solgt Omega Speedmaster Reduced

Medlem
3. aug. 2015
Innlegg
1
Sted
Oslo
Jeg kjøpte klokken i januar 16, kun brukt 2 ganger siden det da den blir for liten for meg.

Bilder og annonse lånt av forrige selger.


Annonsemal skamløs stjelt, takk til opphavsmann.

UR
Omega Speedmaster Reduced 3510.50

Nypris i dag:
Ikke i produksjon, og ser ikke helt hvor rett det blir å sammenligne med dagens Speedmaster-modeller. Tiden har vist at bruktprisen på denne modellen mer eller mindre har økt i takt etter snu-operasjonen til Omega.

SPESIFIKASJONER
Verk: Omega cal. 3220 (Basert på ETA 2894? Tar forbehold om feil tall her)
Kassemateriale: Stål
Kassediameter: 38mm
Tykkelse: 12mm
Lug-til-lug: 44.5mm
Avstand mellom lugs: 18mm
Glass: Domed Hesalite/Akryl
Alder: 1994.

TEKNISK OG KOSMETISK TILSTAND
Holder tiden bra, og alle funksjoner fungerer. Lenken bør kanskje ha seg en rens innvendig, men ser bra ut.

Kan besiktes i Oslo ved behov.

BÆREREDSKAPER OG ANNET
Kommer på den originale lenken. Tror det mangler et ledd eller to, og det er fare for at lenken ikke er stor nok til alle lanker. Det følger derfor med to flotte skinnreimer fra Hirsch som passer svært godt til i brun og en i sort med hvit søm. Vil dog tro at lenken passer til de aktuelle håndleddene som foretrekker denne modellen (38mm) fremfor originalen (42mm).

BOKS OG PAPIRER
Her er det ikke mye som følger med, dessverre.

FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
To ting: Sekundviseren til chronographen resetter seg til 59,7 sekund i stedet for rett på 60. Ikke vært et problem for meg, men har full forståelse for at dette kan gi andre hodebry. Gjort opp konklunsjon om at dette bare er litt slurvete arbeid av forrige urmaker, siden chronographen fungerer som den skal.
For de som får hodebry av dette må jeg minne på at denne modellen ikke har krone og chronograph-trykkere på lik linje, grunnet utformingen på urverket.

Den andre tingen jeg vil nevne er at kraftreserven holder 10-15 timer, det er mulig en service ikke er det dummeste en gang i fremtiden selv om den holder tiden bra. PerfectWatches tar vel 2.500,- for denne modellen, så en blakker seg ikke helt.

OPPGJØR
Ber om 13.000 for uret.

Bor i Oslo.

REFERANSER
Noe fersk i gamet, og har ikke opparbeidet en haug med referanser enda. Kun gode hittil dog, og finnes i Good guy-tråden.

Send PM med alle mulige spørsmål, også spørsmål om å få kjøpe uret.

MINE BILDER
Det første bildet er supplerende fra det store nettet, siden jeg ikke tar bilder gode nok for uret.
large.jpg


20160123_171522.jpg



20160123_171615.jpg


20160123_171748.jpg


20160123_171759.jpg