Ok, nå har jeg lyst på hvit skive til speedyen min...
Hva med en Speedmaster Moon med panda dial?
![]()
Kjøp en pent brukt 3570.50 som er 4-5 år. Kjøp så en panda dial hos ofrei.com samt riktige visere og få en lokal urmaker til å bytte urskive og visere ved service.
Vet ikke hvor du er sånn prismessig, men en Speedy-panda er også mulig å få uten å modde:
![]()
Speedy 35th Anniversary Apollo XI (Limited Edition)
Ellers finnes det flere panda-varianter, spesielt innenfor vintage. Breitling har flere fine, disse er dog 38mm, du får vurdere om dette er for lite:
![]()
Du har også f.eks. ref. 2110:
![]()
Begge disse er i samme prisklasse som de du viste til i OP.
Ellers har (Tag) Heuer pandaer både i ny-klokke og vintage. Her en Carrera re-edition:
![]()
Disse mener jeg finnes også i sort/hvitt, og ikke bare blått/hvitt.
Håper det var litt til inspirasjon og ikke til forvirring.![]()
Så den tråden først nå. Har endelig fått tak i skiven og visere, savner bare å kjøpe en gammel Speedy og bygge den om. Alternativt kan jeg finne nye deler og bygge den helt selv. Gleder meg som en unge. Takk for mange fine tips.
Da håper jeg du pøser på med bilder når du er klar!!!
OME-064WK3052031
Når det gjelder visere så er minutt & timeviser til hovedverket i stål/sølv. For bedre lesbarhet ville jeg nok selv gått for helt sorte:
Sekundviser til chronograph: HAN-4078 eller hvis du vil ha lume: HAN-4359
Time og minuttviser: HAN-4077
Nå gutser jeg på. Med litt hjelp har jeg bestilt følgende viser-kombinasjon og håper det passer.
Merk at jeg velger å ha en sort lang sekundviser fremfor sølv som det skal være til Apollo 35 årsjubileumsskiven.
1 Genuine Omega Sweep Second Hand Black With Luminous Arrow HAN-4359
1 Omega Silver Baton Luminous Hr & Min Hand HAN-4246
(1) Hour Register Hand (HAN-4250)
(1) Minute Register Hand (HAN-4249)
(1) Second Register Hand (HAN-4248)
Wish me luck![]()