Solgt Omega Speedmaster Apollo 11 40th Anniversary Limited Edition

Medlem
25. jan. 2018
Innlegg
1
Sted
Bergen
Sommerklokka er på vei inn, og da må det tynnes i rekkene. Det er derfor med tungt hjerte at jeg velger å la denne gå videre til noen som kan gi den kjærligheten og armtiden den fortjener.

Dette er en nydelig Omega Speedmaster Apollo 11 40th Anniversary - en vakker jubileumsutgave av den velkjente og tradisjonelle moonwatchen. Klokken er fra 2009 (solgt i 2010), og er en hyllest til månelandingen i 1969. Den er 42mm, har hesaliteglass og manuelt urverk (Cal. 1861), akkurat som en moonwatch skal ha. Denne utgaven kom i et begrenset opplag, og den aktuelle klokken er nummer 2738 av 7969.

Klokken er kjøpt av GG her på tidssonen. Den er komplett med boks, sertifikat og bekreftelse på service. Klokken ser pen ut, men har sedvanlige hairlines på kasse og lenke. Det er dog ingen sjenerende dings eller hakk. Siste service i 2014, dokumentasjon på det medfølger.

Merke, modell og år:
Omega Speedmaster Apollo 11 40th Anniversary, 2009.

Spesifikasjoner, beskrivelse og tilstand:
Dette er rett og slett et vakkert ur, med noen nydelige detaljer som skiller den fra den vanlige speedyen. Rød tupp på sekundviser, "02:56 GMT" i rød skrift (tidspunktet Neil satte foten på månen), sølvmedaljong bak sekund-subdial med Apollo 11s mission patch, samt det samme motivet inngravert på baklokket.

Klokken er i god stand, og er hel og pen. Hairlines finnes, og det er noen merker på undersiden av lugs etter reimskifte. Videre er det et merke på låsen, se bilde. Er du totalt allergisk mot hairlines vil en svært lett polering gjøre den perfekt, men klokken er svært pen som den er.

Dokumentasjon og historikk:
Klokken kommer komplett med alt som fulgte med da den ble kjøpt som ny. Stor boks, sølvmedaljong, sertifikat og hele pakka. Klokken er kjøpt ny hos forhandler Von Köck i Wien i 2010, og hadde service der 22.08.2014. Det foreligger ikke MVA-dokumentasjon, for de som måtte bry seg om det.

Sted:
Bergen/Oslo. Jeg foretrekker overlevering F2F og en hyggelig klokkeprat, men kan også sende med EON på kjøpers regning og risiko. Jeg befinner meg i Bergen, men er ofte i Oslo.

Pris:
Dessverre ingen bytter denne gangen, da det allerede er flere på vei inn. Synes det er krevende å prise denne herligheten. Chrono24 priser dem svært høyt, ta gjerne en titt (ikke sjeldent med 50 000 for et pent eksemplar).

Anser 35k som en rimelig og grei pris.


Legger ved en sort racingreim fra Di-Modell i god kvalitet, og en sort semsket skinnreim. Jeg har GG-referanser herfra og fra klokkeriet, og tenker å fortsette med det.

IMG_8929.JPG
IMG_3393.JPG
IMG_1176.JPG
IMG_7740.JPG
IMG_3346.JPG
IMG_5832.JPG
IMG_9463.JPG
IMG_6210.JPG
IMG_9732.JPG
IMG_0368.JPG
IMG_7740.JPG
IMG_7757.JPG
IMG_1287.JPG
IMG_2531.JPG
IMG_7357.JPG
 

Vedlegg

  • IMG_0814.JPG
    IMG_0814.JPG
    90,5 KB · Visninger: 0
  • IMG_6563.JPG
    IMG_6563.JPG
    88,2 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: aksgro