Omega speedmaster Apollo 11, 35th

Medlem
8. jan. 2014
Innlegg
36
Sted
OSLO
Ifb med kjøp av ny klokke, har jeg fått et "tilbud" på innbytte av min full set Apollo 11. på 8k $ hos en bruktforhandler i Sveits. Bruker man Chrono 24 som ref. ligger den rimeligste full set apollo 11 i skrivende stund ute til 12k $. I motsetning til modeller med større produksjonsantall er det vanskelig å kartlegge salgspriser over tid, så slik jeg ser det er det ikke så mange andre referansekilder enn Chrono..

Personlig tenker jeg at 20% under laveste pris på chrono bør være ganske riktig og vurderer å heller selge den på egen hånd (klokken det er snakk om å bytte til er priset ok ift. markedet).

Har jeg en unaturlig høy forventning til pris, eller er jeg i ferd med å bli lurt? :p
 
Lurt blir du vel neppe, men en forhandler vil selvfølgelig alltid presse innbytteprisen så lavt som mulig. De skal jo selge gjenstanden etterpå og kunne ha en avanse som gjør at det lønner seg for dem å ta innbytte.
 
Ifb med kjøp av ny klokke, har jeg fått et "tilbud" på innbytte av min full set Apollo 11. på 8k $ hos en bruktforhandler i Sveits. Bruker man Chrono 24 som ref. ligger den rimeligste full set apollo 11 i skrivende stund ute til 12k $. I motsetning til modeller med større produksjonsantall er det vanskelig å kartlegge salgspriser over tid, så slik jeg ser det er det ikke så mange andre referansekilder enn Chrono..

Personlig tenker jeg at 20% under laveste pris på chrono bør være ganske riktig og vurderer å heller selge den på egen hånd (klokken det er snakk om å bytte til er priset ok ift. markedet).

Har jeg en unaturlig høy forventning til pris, eller er jeg i ferd med å bli lurt? :p

Innbytteprisen avhenger også av prisen på det du skal kjøpe - det er med andre ord mellomlegget som er interessant.

Prisingen på eldre LE Speedys er vanskelig, men jeg tror det er liten tvil om at du må (langt) ut av Norge for å oppnå Chrono24-priser på disse......

For øvrig synes jeg Apollo11-utgaven er meget flott, er du sikker på at du vil selge den? ;)
 
Innbytteprisen avhenger også av prisen på det du skal kjøpe - det er med andre ord mellomlegget som er interessant.

Prisingen på eldre LE Speedys er vanskelig, men jeg tror det er liten tvil om at du må (langt) ut av Norge for å oppnå Chrono24-priser på disse......

For øvrig synes jeg Apollo11-utgaven er meget flott, er du sikker på at du vil selge den? ;)
Den andre klokken er priset ganske midt på treet ift hva jeg har sett tidligere. Som du sier er det ikke så farlig om han setter prisen ned, eller "gir" mer for min
Det vanskeligste er prissettingen synes jeg. Hvis jeg ikke kan forvente å få solgt den for tilsvarende eller mer her hjemme, må jeg jo vurdere om det er verdt bryderiet å selge den internasjonalt. For den rette kjøper er den jo veldig verdifull, men med kommisjon til div salgskanaler og ekstra arbeid er det ikke sikkert det er så mye å hente.. Skulle gjerne beholdt den, men har blitt en safequeen. Samlingen trenger en ordentlig dressklokke og da må det penger inn
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Legg opp et bilde og to og nevn en pris den kan gå for så er det ikke umulig den går. Lag en annonse her på TS så ser du fort om det er intr.
 
  • Liker
Reaksjoner: Isbilen