Selges/byttes Omega Speedmaster 861

Medlem
20. juni 2014
Innlegg
711
Jeg vurderer å selge denne gamle Speedmasteren. Den har vært i mitt eie siden 2015 og var til service i 2017. Jeg har dessverre ikke noen papirer på dette da det ble utført via en bekjent. Klokken holder tiden ihvertfall godt. Jeg har vært så heldig å ha to slike klokker, så denne som jeg nå legger ut for salg har vært lite brukt de siste årene.
Utfordringen med denne klokken er at den ikke har et regulært serienummer. Urverket er definitivt originalt omega 861, men serienummeret er et R-nummer noe som indikerer at dette nok er enten et service (replacement) urverk levert av Omega en gang i tiden, eller at escape-bridgen som nummeret sitter på i seg selv er en reservedel.
Jeg startet denne tråden om emnet, på omegaforums for noen år tilbake: https://omegaforums.net/threads/speedmaster-with-strange-serial-number.25969/page-5

Da metallet har den velkjente kobberfargen, er nok dette urverket fra før 1992.
Urskiven har den litt lange , krokete "S"´en som var vanlig brukt på Speedmaster gjennom 80-tallet og frem til 1989 da dagens "S" ble tatt i bruk.
Utseendemessig ser uret forholdsvis pent ut med tanke på at det er 30-40 år gammelt. Kassen virker upolert uten at jeg kan garantere det. Den særegne børstingen på sidene av kassen er ihvertfall intakt og lugsene har skarpe kanter. Lenken er en 1498 lenke fra senere på 90-tallet. Den er godt brukt og har litt strekk. Lenken har klassisk innsnevring som løper fra 20-16mm. Denne ble produsert en kort periode på slutten av 90-tallet, før 1998 lenken med pushbutton-clasp kom.

Jeg ønsker fortrinnsvis å selge til noen som har muligheten å iøyese klokken før evt. kjøp.
Jeg holder til på Grunerløkka i Oslo

Setter prisen til 40 000,-

IMG_4885.jpeg
IMG_4886.jpeg
IMG_4887.jpeg
IMG_4888.jpeg
IMG_4894.jpeg
IMG_4890.jpeg
IMG_4892.jpeg
 
Redigert:
Fortsatt til salgs.
Kan og være interessert i bytte med penger din vei..
Klokker jeg kan være interessert i er Tudor sub 79090 med blå bezel, Rolex 16570, Rolex sub 14060
 
Redigert: