Omega Seamaster Planet Ocean eller Breitling Superocean heritage 42

Takk for svar. Ser flere nevner at PO blir ubalansert med 42mm. Ville dere heller ha valgt 45,5 mm?

Ja og nei.. 45,5 er mye penere og mer proposjonalt riktig som mange skriver, MEN den er litt for stor for min arm f.eks.. Jeg endte opp med Omega Seamaster Prof. Diver 300M som er et rimeligere alternativ, og som også er mindre med sine 41mm, men den er mye mer "riktig" for meg da den bygger mindre i høyden, samtidig som skiven ser større ut siden det er kortere mellom glass og skive.

Det beste alternativet i PO-serien er etter min mening GMT med sine 43,5 mm, men den blir jo en god del dyrere, og får en annen bezel etc..

Et godt råd er å prøve på armen :)

Redigert:
Takk for svar. Ser flere nevner at PO blir ubalansert med 42mm. Ville dere heller ha valgt 45,5 mm?

Uten tvil! PO 45,5 og med orange bezel. Den er utrolig flott.
Ellers så er også en SuperOcean Steelfish med 44mm også et godt valg.
Den virker ikke så stor. Det er verd å prøve de store modellene

WP_20140923_18_05_43_Pro.jpg

8

Takk for gode svar. Om dere skulle valgt klokke (med budsjett rundt 40.000), hvilken klokke hadde dere da valgt?

Det kommer ann på.....
Fra mitt ståsted ville jeg valgt:
- Omega PO45 dersom det viktigste var urverket; Omega sitt eget Co Axial urverk.
- Breitling Super Ocean har den fineste lenken. Lenken vises også mer overfor andre enn et urverk...

Så, avhengig av hva du ville satt mest pris på av det over, så ville jeg valgt det som er viktigst...
Ingen av disse klokkene vil være dårlige valg! Med utgangspunkt i dagens trender så er nok Omega'n den som holder seg best i pris. Det kan jo svinge... og vil ikke bli aktuelt før du vil realisere.

8

Uten tvil Explorer II hvis jeg måtte velge noe annet.
Ellers ville jeg gått for Breitling.
Mer robust enn PO'en. Omega har jo også hatt en litt mer ustabil QC.
Breitling har ikke hatt noen større utfordringer med dette så vidt jeg kan huske.
Dessuten har jo "alle" en Omega PO.;)

Jeg har alltid likt Breitling Superocean Heritage, men dumme meg trodde at den bare kommer i 38 eller 46mm. I 42mm høres dette ut som et flott diver-valg med allroundegenskaper. Tøff på mesh eller gummi (jeg har aldri vært noen fan av Breitlings lenke med "skjeve" ledd, men denne kommer vel ikke på den lenken uansett). Også veldig stilig med grønn bezel.

Som andre er inne på - Omegas 8500-verk er noen hakk mer spennende enn "rebrandet 2824". PO blir uansett aldri feil så lenge du liker den på hånden.

Tråden trenger bilder :)

(Knabbet bilde fra nettet.)

649728d1372860779-zeigt-mal-eure-uhren-am-mesh-am-arm-super.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher