Omega Seamaster Planet Ocean eller Breitling Superocean heritage 42

Medlem
22. mars 2016
Sted
Asker
Skal kjøpe mitt første ur. Står mellom Planet Ocean 42 mm (8500), og Breitling Superocean Heritage 42 (stål lenke). Hvilken ville dere valgt?

Er hovedsakelig disse klokkene jeg ser på, men er åpen for forslag.

Skal kjøpe mitt første ur. Står mellom Planet Ocean 42 mm (8500), og Breitling Superocean Heritage 42 (stål lenke). Hvilken ville dere valgt?

Er hovedsakelig disse klokkene jeg ser på, men er åpen for forslag.
Hvis du ikke syns PO er for tykk er den mitt valg.

Min stemme går som fra de andre her til PO.
Breitlling er for blingy, og har og lavere videresalgsverdi kontra nypris enn Omega har.

Hvilken som helst annen dag, så hadde jeg sagt PO. Men det med tykkelsen på 8500-utgavene kontra 42mm kassediameter, blir litt for ubalansert for min smak. Da må du opp til 45,5mm for å få den proporsjonal.

Dessuten er den Breitlingen kjempefin og jeg kunne godt ha hatt den selv, så min stemme går til den.

Hvilken som helst annen dag, så hadde jeg sagt PO. Men det med tykkelsen på 8500-utgavene kontra 42mm kassediameter, blir litt for ubalansert for min smak. Da må du opp til 45,5mm for å få den proporsjonal.

Dessuten er den Breitlingen kjempefin og jeg kunne godt ha hatt den selv, så min stemme går til den.
Har du prøvd den? Jeg hadde ingen problem med min:) men ja vet noen syns den blir for tykk

Jeg liker begge to godt, men er mest kjent med de større diameterene. Sjekk opp hvordan tykkelsen påvirkes av (kun) 42mm.

En artig gimmick med PO er CoAxial urverket. Breitling har en nydelig lenke!

8

What he said!

PO 42 blir ubalansert. Høyden gjør klokka uproporsjonal og skiven virker for liten pga. dette. Dessverre.. For klokka er fantastisk på alle andre måter :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher