Omega Seamaster Planet Ocean eller Breitling Superocean heritage 42

Medlem
22. mars 2016
Sted
Asker
Skal kjøpe mitt første ur. Står mellom Planet Ocean 42 mm (8500), og Breitling Superocean Heritage 42 (stål lenke). Hvilken ville dere valgt?

Er hovedsakelig disse klokkene jeg ser på, men er åpen for forslag.

Skal kjøpe mitt første ur. Står mellom Planet Ocean 42 mm (8500), og Breitling Superocean Heritage 42 (stål lenke). Hvilken ville dere valgt?

Er hovedsakelig disse klokkene jeg ser på, men er åpen for forslag.
Hvis du ikke syns PO er for tykk er den mitt valg.

Min stemme går som fra de andre her til PO.
Breitlling er for blingy, og har og lavere videresalgsverdi kontra nypris enn Omega har.

Hvilken som helst annen dag, så hadde jeg sagt PO. Men det med tykkelsen på 8500-utgavene kontra 42mm kassediameter, blir litt for ubalansert for min smak. Da må du opp til 45,5mm for å få den proporsjonal.

Dessuten er den Breitlingen kjempefin og jeg kunne godt ha hatt den selv, så min stemme går til den.

Hvilken som helst annen dag, så hadde jeg sagt PO. Men det med tykkelsen på 8500-utgavene kontra 42mm kassediameter, blir litt for ubalansert for min smak. Da må du opp til 45,5mm for å få den proporsjonal.

Dessuten er den Breitlingen kjempefin og jeg kunne godt ha hatt den selv, så min stemme går til den.
Har du prøvd den? Jeg hadde ingen problem med min:) men ja vet noen syns den blir for tykk

Jeg liker begge to godt, men er mest kjent med de større diameterene. Sjekk opp hvordan tykkelsen påvirkes av (kun) 42mm.

En artig gimmick med PO er CoAxial urverket. Breitling har en nydelig lenke!

8

What he said!

PO 42 blir ubalansert. Høyden gjør klokka uproporsjonal og skiven virker for liten pga. dette. Dessverre.. For klokka er fantastisk på alle andre måter :)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Takk for svar. Ser flere nevner at PO blir ubalansert med 42mm. Ville dere heller ha valgt 45,5 mm?

Ja og nei.. 45,5 er mye penere og mer proposjonalt riktig som mange skriver, MEN den er litt for stor for min arm f.eks.. Jeg endte opp med Omega Seamaster Prof. Diver 300M som er et rimeligere alternativ, og som også er mindre med sine 41mm, men den er mye mer "riktig" for meg da den bygger mindre i høyden, samtidig som skiven ser større ut siden det er kortere mellom glass og skive.

Det beste alternativet i PO-serien er etter min mening GMT med sine 43,5 mm, men den blir jo en god del dyrere, og får en annen bezel etc..

Et godt råd er å prøve på armen :)

Redigert:
Takk for svar. Ser flere nevner at PO blir ubalansert med 42mm. Ville dere heller ha valgt 45,5 mm?

Uten tvil! PO 45,5 og med orange bezel. Den er utrolig flott.
Ellers så er også en SuperOcean Steelfish med 44mm også et godt valg.
Den virker ikke så stor. Det er verd å prøve de store modellene

WP_20140923_18_05_43_Pro.jpg

8

Takk for gode svar. Om dere skulle valgt klokke (med budsjett rundt 40.000), hvilken klokke hadde dere da valgt?

Det kommer ann på.....
Fra mitt ståsted ville jeg valgt:
- Omega PO45 dersom det viktigste var urverket; Omega sitt eget Co Axial urverk.
- Breitling Super Ocean har den fineste lenken. Lenken vises også mer overfor andre enn et urverk...

Så, avhengig av hva du ville satt mest pris på av det over, så ville jeg valgt det som er viktigst...
Ingen av disse klokkene vil være dårlige valg! Med utgangspunkt i dagens trender så er nok Omega'n den som holder seg best i pris. Det kan jo svinge... og vil ikke bli aktuelt før du vil realisere.

8