Omega Seamaster Planet Ocean 2500 42mm vs. Rolex Submariner 116610

Var litt manglende konklusjoner der også egentlig, jeg kan virkelig ikke si at jeg ser noen AR coating på hverken 16610en, exp2'en eller 116610lv'en. Sistnevnte har åpenbar AR coating på cyclopsen, men sammenligner jeg POen min med noen av rolexene er det en markant forskjell (i POens favør for så vidt).

Fordi du ikke ser den, betyr ikke at den ikke er tilstede. Var forresten et veldig avslørende bildet av en GMTIIc i linken til px200.

Som det stod litt lenger ned under den tråden, det ble også hevdet at den har ikke noe AR coating, som også ble demonstrert av de andre bildene av folk som hadde plukket av cyclopsen ;).

Forøvrig er det veldig mye rart som kan forårsake det man ser på det første bildet.

Det jeg mener er ikke at jeg ikke ser AR coatingen i seg selv, men jeg ser ikke effekten av AR coatingen. Jeg ser effekten veldig godt på cyclopsen, men overhodet ikke i selve glasset.

Jeg har ikke noe fasitsvar på dette, men forsøker bare å forklare hva jeg ser (eller ikke ser) når jeg sammenligner klokker med AR mot div. Rolexer foran meg.

Edit;

Sammenligningen med cyclopsen min er muligens noe feil, kurven gjør at lyset her uansett reflekteres på en helt annen måte.

Kan jo hende effekten av tosidig "blå" AR coating er såpass anderledes enn hva Rolex evt bruker at jeg misforstår hva jeg ser.

Jeg kan skimte en svak lilla farge i glasset på 116610 og 16600. På Ploprofen er det mye kraftigere, men ikke så kraftig som på Planet Ocean. Tror det bare er på undersiden av glasset det er coating på Ploprof.

Mener jeg har bilder av dette... Skal se om jeg finner.

Flott tiltak og to flotte klokker. Hvordan var sammenlikningen av lesbarhet under vann?

Frode.

Skulle gjerne hatt det med, har bare fått testet POen på dykkertur, og det fungerte flott. Har vel blitt sagt at den blå lumen som Rolex bruker nå skal være ekstra lesbar under vann..

Veldig bra tråd. Interessant å lese for oss som ikke har sett hele klokkeverden live ennå.

Det hadde vært artig om trådstarter eller andre kjørte samme med PO 8500.