Solgt Omega Seamaster "Electric Blue"

Medlem
24. juni 2012
Innlegg
2.320
Sted
Oslo
Denne klokken er nå solgt :)

For salg er en nydelig Omega Seamaster ref. 2255.80 ”Electric Blue”. Klokken ble kjøpt ny 02.07.2005.

Det er med tungt hjerte jeg lar denne klokken gå. Nydelig blå, bølget skive, sverdvisere og en lenke som oser kvalitet. I min verden den perfekte seamaster. Uret har vært i mitt eie siden januar 2014, og har vært brukt i rotasjon med andre klokker. Noen bruksmerker og hairlines er det selvsagt, men jeg synes selv klokken ser pen ut. For øvrig dagsferske bilder i annonsen. Full service foretatt av Omega i mars 2015 til den nette sum av 3612 kroner. Dokumentasjon på dette foreligger selvsagt.

Klokken går, ehh, som en klokke. Meget presist. Sist jeg målte nøyaktigheten med Twixt (App som varmt kan anbefales forresten) greide den ikke å måle noe avvik (Se bilde). Dette er dog ikke realistisk over tid, men den er mer nøyaktig enn min Rolex Sea-Dweller som også er relativt nyservet – Jeg er imponert! :)

Ymse teknisk info:
- Gangreserve på 44 timer
- Vanntett til 300 meter
- Automatisk urverk: Omega 1120 (Basert på ETA 2892-A2)
- Manuell heliumventil

Klokken kommer med både inner- og ytterboks, samt sertifikat og ekstra lenkeledd. Jeg har ca. 18-19cm omkrets på håndleddet og ble aldri helt fornøyd, så for å få en ”perfect fit” bestilte jeg noen originale Omega halvledd også. De kommer fint med for den ekstra kresne:)

Uret og eier befinner seg i Tønsberg, men jeg er i Oslo minst et par ganger i måneden. Frakt innad landegrensene er ikke et problem så lenge vi bruker et forsikret alternativ. Jeg har flere referanser fra klokkehandler i GoodGuy-registeret her på TS.

Har fulgt markedet en stund, og pris er litt vanskelig, men tatt i betraktning servicehistorikk, tilstand og ikke minst tilbehør tror jeg 20k er en grei pris.

Fornuftige bud blir vurdert og besvart hurtig.

Mvh
Marius



































Et tidligere bilde som virkelig får frem skiven:)


 
Redigert: