Solgt Omega Seamaster 300, ref 165.024 (1966)

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Innlegg
2.819
Sted
Oslo
Selger en original Omega Seamaster 300 fra 1966.

Denne er helt original og stemmer ift tidsperiode og årstall.

Spesifikasjoner:

  • Referanse 165.024 (uten dato), kaliber 552 med serienummer 24.719.264
  • Original patinert skive og visere (ikke re-lume)
  • Original bezel-ring, riktig ift tidsperiode (midten av 60-tallet)
  • Original kasse med Naiad-krone, fabrikant Centrale Boîtes S.A.

DSC_0473_zps8e8f4f42.jpg


DSC_0438_zps047cf67e.jpg


DSC_0449_zpsfcab14da.jpg


Tilstand:

Dette er en original klokke bestående av originale deler, og skiller seg således fra sammensatte, restaurerte Watchco-modeller. Originale SM300 er sjeldne, selv om man ser relativt mange på eBay og andre steder. I de fleste tilfellene feiler disse eksemplarene ift originalitet og tidsperiode, jf. min guide til SM300. Denne klokka sjekker ut på alle punkter ift denne guiden. Kassen er meget pen, men har noen bruksmerker antageligvis etter at noen har prøvd å åpne klokka uten de nødvendige verktøy. Bezel-ringen har en sprekk på 25-minuttersmerket, men kosmetisk er dette ikke fremtredende (se bilder ovenfor).

Pris: kr. 19.500, netto til meg (all frakt, eventuelle PayPal-avgifter etc. tilfaller kjøper)

Det kan nevnes at denne fikk en service i forrige uke (rens av automat-del samt skifte av klinkehjul), og urverket skal kunne gå noen år nå før neste service. Denne servicen kostet kr. 1500 og er inkludert i prisen.

Om meg som selger:

Dere som kjenner til meg vet at jeg er sjefsnerden her på forumet når det kommer til vintage SM300, således er det trygt å kjøpe selger her. Ønskes det referanser, kan dette selvsagt fremskaffes. Jeg bor i Oslo, så F2F i Oslo og omegn er å foretrekke, men jeg kan også sende på forskuddsbetaling.

Send PM hvis interessert!

SOLGT!
 
Redigert: