For meg lenken er identitetsløs...Kjedelig som en kald søndags regnvær i Nyksund.
Det hadde vært Omega mesh på det med en gang.
Men jeg tror at den blir solgt sånn, med sin lenke som er skapt for å skinne under en Armani dress eller kanskje for å blinde noen sulten hai på Bahamas?
Jeg syns at den "vintage lume" var unødvendig egentlig og jeg tror at det skal ikke ta lang tig før Omega lager en svart/hvit versjon der: Uansett, skal jeg personlig mailer Omega om det til sekretæren blir halvblind av å lese min kjefting...
Sånn valg burde vi ha når vi kjøper det. Til og med valg mellom en kevlar/canvas rem eller den tulle kontorlenke som kanskje kan brukes som minispeil for å se under noen korte kjoler på sommertid...
De kraftige lugsene gir mer styrke til kassen og sikkert litt mer volume på sin stakkars 41mm: Det gir litt baller for å si det sånn men det ser litt mindre bearbeidet ut enn de vanlige SM300/Speedy lugs som er egentlig Omega sin identitet.
Er det bra? Tja... Ja og nei: Man burde oppleve det for å dømme egentlig.
42mm hadde vært en minimum på kassen for meg, men jeg hadde ikke klagget på en 44mm: Forhåpligvis lugsene redder dagen der og får det til å dekke håndleden min til jeg unngår å bli solbrent på min vanlig hvitklokkeflekk når jeg skal til Bahamas på haiblindings tur...
Klokken ble ikke skapt for dykking eller sport tror jeg: Den ble hovedsakelig skapt for å skli under en kontordress, akkurat som en Sub er brukt nå, på 98% av sin tid.
Lenken skrikker det ut, trist nok: "Jeg vil bli en Subknuser!"
Jaja, da er det bare å skru prisen opp som fæn hver år som går, til at Omega blir såpass "eksklusivissimo" at den neste generasjon vil tror at disse klokker ble smidd av noen guder som sover på toppen av Olympus fjellet.