Omega Seamaster 300, 165.024

Medlem
20. mars 2011
Innlegg
122
Er det mange 165.024 på sonen?

Min første skikkelig Omega Seamaster. Den har de beste design elementer som jeg drømmer om fra Milsub og submariner med 369 dial. Jeg er glad i patina, så når den kommer helt "urørt" som denne, er det fristende å la alt være originalt. Urverket er overhalt. Klokken ble kjøpt i Oslo av en dykker fra Namsos på 60 tallet. Jeg har svært lite kunnskap om eldre Omega dykkere. Dette var et impuls kjøp, men jeg har hatt et godt øye for SM300 en stund.

_DSC5061_zpsiz2f0kxt.jpg

_DSC5079_zpsn3of9eyc.jpg

_DSC5062_zpsbmkkvtxa.jpg

_DSC5077_zpsgztzjw1q.jpg

_DSC5063_zps0u7jczd2.jpg

Finnes det en tråd for eldre SM300?
 
Den ser ut slik eldre omega ofte gjør - sterkt patinert. Men kassen ser bra ut, skarp og fin. Og etter min mening faller insert, skive og visere godt innafor vakker patina, denne klokken skriker etter å bevares akkurat slik den er. Ta en service på verket og clean opp glasset så har du (nok en) kanonklokke
 
Gratulerer med et fantastisk ur!
Er det denne som lå på finn.no rett før helgen fra Sandefjord?
 
Er det mange 165.024 på sonen?

Min første skikkelig Omega Seamaster. Den har de beste design elementer som jeg drømmer om fra Milsub og submariner med 369 dial. Jeg er glad i patina, så når den kommer helt "urørt" som denne, er det fristende å la alt være originalt. Urverket er overhalt. Klokken ble kjøpt i Oslo av en dykker fra Namsos på 60 tallet. Jeg har svært lite kunnskap om eldre Omega dykkere. Dette var et impuls kjøp, men jeg har hatt et godt øye for SM300 en stund.

_DSC5061_zpsiz2f0kxt.jpg

_DSC5079_zpsn3of9eyc.jpg

_DSC5062_zpsbmkkvtxa.jpg

_DSC5077_zpsgztzjw1q.jpg

_DSC5063_zps0u7jczd2.jpg

Finnes det en tråd for eldre SM300?

Gratulerer så mye! Denne var rålekker, og du skal selvfølgelig ikke gjøre noe annet enn å gi glasset en liten omgang puss! :)
 
Meget flott ur med en flott historie. Mest mulig originalitet er selvsagt veien å gå med denne, uten tvil. Holde urverket i tipp topp stand så den går for alltid, og la den herlige patinaen fortsette å godgjøre seg!
 
Takk for veldig hyggelige kommentarer. Det hadde vært hyggelig å sett flere SM300 fra 60 tallet...