Omega Seamaster 200m/666ft Omatic 2514300

Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
259
Sted
3970 LANGESUND
Er ikke ofte å se denne modellen, trur det er eneste modellen fra Omega med dato lupe. Den er quartz/ mekanisk m rotor uten batteri. Jeg finner ikke stort av info om den noen steder. Spesiell og kul klokke synes jeg. Noen flere her av denne?
DSCF3147.jpg
 
Omega Seamaster Omatic

Her er det en i sort utgave. Jeg personlig synes at disse modellene er blandt de kuleste fra Omega.
De ble kun levert i disse to fargene. :D:D (Beklager dårlig kvalitet på bildet.)
CIMG0163.jpg
 
Omegamatic

Er ikke ofte å se denne modellen, trur det er eneste modellen fra Omega med dato lupe. Den er quartz/ mekanisk m rotor uten batteri. Jeg finner ikke stort av info om den noen steder. Spesiell og kul klokke synes jeg. Noen flere her av denne?
DSCF3147.jpg
På det danske Ω forum, har der netop været en forespørgsel om uret. - Det kom der, som det kan ses, ikke mange svar ud af.
Det skyldes nok, at på det danske forum hersker en meget konservativ og traditionsbundet holdning, at quartz ure ikke er noget "pæne" mennesker beskæftiger sig med.

Nu er jeg heldigvis ikke et "pænt" menneske, og skriver glad og gerne om de specielle quartz ure, f.eks. her, hvor der kan findes lidt principielt om quartz teknologien.

Skal jeg have afløb for "mine quartz lidenskaber", sker det på watchuseek, forum for "high end quartz watches", hvor en søgning på "Omegamatic", har givet dette resultat

Håber det giver yderligere information og inspiration. Tillykke med den helt specielle Ω-klokke.
Med venlig hilsen - Geodoc.DK