Omega Railmaster

Medlem
30. juni 2008
Innlegg
770
Sted
Kristiansand
Fremdeles ikke helt kontroll på kameraet, men gøy å prøve seg frem litt :)
Tar gjerne imot kritikk.


20090301-DSC_0027.jpg


20090301-DSC_0041.jpg


20090301-DSC_0044.jpg


20090301-DSC_0063.jpg


20090301-DSC_0060.jpg
 
Har et Nikon D80 med standard kit objektiv 18-55 og et Velbon kamerastativ. Har skikkelig lyst på en macrolinse og, men etter innkjøpet av railmasteren får det vente litt på seg :)
Fikk en grei pris på klokka fra min lokale forhandler, hjelper vel å ha handlet litt der fra før :)
 
Gratulerer med ny klokke!!
Kjempeflott ur, hvor stor er den?Railmasteren er vel rimelig stor.
Flotte bilder og setting, ser kjempeproffe ut.

Best,
J.Cat :D
 
Bullit skrev:
Jeg gikk for 39mm`ern. Du tenker kanskje på XXL utgaven på 49mm, J.CAT?

Ja jeg gjorde det:)
Den må være vanskelig å få et slikt monster under skjorteermet.

Veldig flotte bilder!!!

(Hadde den vært 49mm så hadde det vært en seriøs flaske whisky...)
 
Om du en gang i nærmeste fremtid plutselig skulle få et illebefinnende og vil selge klokken, så ta kontakt med meg :D
 
Noen som vet forskjellen på Railmaster og vanlig Aqua Terra ? Er det annet enn urskiven som har 3, 6, 9, 12 og andre indikatorer, og uten dato ?

Flott og stilren klokke som jeg sikler litt på selv

Hva med et wrist shot, Bullit ?
 
Har kjøpt nytt kamera (igjen..) så skal få tatt et wristshot så snart jeg finner noe software som klarer å lese filene :)
Ellers er jeg storfornøyd med klokken så langt, har satt den på en svart Natoreim for øyeblikket mens jeg venter på mesh`n.
 
Kjøpte Nikon D90, fullstendig unødvendig men så har jo ikke hobby noe som helst med fornuft å gjøre :mrgreen:
Skyter i RAW ja, og på D90 har de endret litt på standarden så programmet jeg bruker (Lightroom) leser ikke filene, men har fått oppgradert nå, så skal få lagt ut litt bilder iløpet av kvelden forhåpentligvis :)
 
Bullit skrev:
.... så skal få lagt ut litt bilder iløpet av kvelden forhåpentligvis :)

Ser du har utmerket smak for malt...ble litt inspirert av bildene så i mellomtiden får jeg får jeg nyte et par glass 18åring fra Highland Park. :D
 
Highland Park flasken er pussig nok tom, den fotosesion der ble noe vel inspirerende etter hvert :mrgreen: Derfor er det viktig å alltid føre et bredt whisky utvalg i barskapet :mrgreen: :mrgreen:
Vel, her er noen bilder tatt med det nye kameraet. Jeg synes Railmasteren passet Natoreimen veldig bra, er noe med den klokken som gir et visst vintage military look, men det er delte meninger rundt dette selvfølgelig.
Har ikke sett noen andre prøve denne kombon før da.
20090314-DSC_0019-2-1.jpg


20090314-DSC_0063-1.jpg


20090319-DSC_0030-2.jpg


20090319-DSC_0046-2.jpg


Og så et wristshot som lovet
20090321-DSC_0008.jpg
 
Railmaster på Nato har jeg ikke sett før, nei...men det funker jo det også. Den er i grunn veldig allsidig....litt vintage military look som du skriver, litt sporty, classy og litt retro, men ikke gubbete. En av de få som (overraskende nok) funker på nato og til dress.

Lurer på om jeg ikke begynner å like den bedre enn Aqua Terra. Skulle bare ønske den hadde dato.
 
Skal si meg enig med at jeg savner dato, men det ville ødelagt hele den rene looken om den hadde hatt det, og så er jo lumen så mye bedre på Railmasteren kontra Aqua Terran :mrgreen:
For meg høres det ut som du er i fare for i fremtiden å ha mer enn en klokke og da kan du fint ha en uten dato i samlingen :)
Når du først har kjøpt et kvalitetsur, vil du ha fler, og fler og fler....Bare se på Anders og vintage dillan hans :mrgreen: