Rolex holder seg pr dags dato best i pris.
Rolex har høyest "harryfaktor" blant de "uinnvidde" og du kan i høyere grad enn med omega risikere å settes i bås som "show-off, nyrik, lite klokkepeiling etc etc.."
Sjansen for at folk som ser en Rolex den spør: "er den fake?" er også definitivt til stede, og det er slett ikke sikkert de tror deg når du bedyrer klokkens ekthet da dette er en av verdens mest kopierte klokker og kopiene etterhvert har blitt
meget gode...
Foreløpig er ikke Omega like utsatt, men PO´en har vært en bestselger også hos piratene, så om noen år kan nok dette også ramme Omega hardere.
Begge er nå (2500C) svært driftssikre.
Rolex har dokumentert driftssikkerhet på sitt verk over lengre tid.
Omegaverket har på sin side lengre serviceintervaller.
Begge er relativt støt og vannsikre og bør tåle en tøff beatertilværelse ganske bra.
Lenken er mer "massiv" og virker teknisk mer solid på Omega.
Begge kler lenker og remmer -nato, zulu, gummi, alligator og lær like godt.
Om du finner en av de "gamle" PO´ene er det mulig at disse vil holde prisen relativt bra, da Omega er i ferd med med å øke prisen relativt markant på hele kolleksjonen og er vi heldige vil dette smitte over på bruktmarkedet der den gamle PO´en antagelig vil fortsette å ha en fan-skare da den har vært det nærmeste Omega har kommet en "Submariner-suksess" de siste ti årene.
Rolex har 904-stål som
noen påstår er mer allergifremkallende (Nikkel) enn Omegas 316-stål.
Omega har god antirefleks og matt skive.
Rolex har heller tvilsom

antirefleks.
Innsynsvinkelen ved undervannsbruk antar jeg at er marginalt bedre på omega da glasset er svakt buet og grensen for totalrefleksjon vil være noe bedre. (ikke forsket på dette, bare antar..)
---------Veldig fornøyd med PO´en min, men ser ikke bort fra at en sub ligger i fremtiden.
-----------------hadde jeg hatt en sub, ville jeg nok ikke sett bort fra at en PO var fremtidsaktuell..