Omega PO vs Rolex Submariner. Hjelp!!

Problemet Omega hadde med Co- Ax gikk på smøringen av anker og ganghjul. De har fått orden på det nå, MEN jeg er en av de som mener det er overpriset. Når den første Bond med 1120 verket kom kostet den, om jeg ikke husker feil, 14700.-

Hva den koster idag er jeg ikke sikker på, men å bytte ganghjul, anker, balanse og montere 4 ekstra syntetiske rubiner forsvarer ikke peisen på over 20000 idag... Det er og blir et etaverk.

Suben er flott, men veldig vanlig da.

For veldig mange er Rolex et scoop på alle måter, spesielt om man bytter og flipper og trader hver 6mnd.

Er det ikke litt mer stas å kjøpe seg en ny Omega enn en Rolex du ikke aner hvor mange og hvem som har eid før deg?

Er det ikke litt mer stas å kjøpe seg en ny Omega enn en Rolex du ikke aner hvor mange og hvem som har eid før deg?

Føler denne passer godt inn her;)

you-know-you-are-not-the-first-used-car-advertisement.jpg

Så er beslutningen tatt!

Takk for fine tips og innspill - Beslutningen er endelig tatt :p
Begge klokkene er prøvd på armen, og jeg synes Sub`en ble litt pinglete sammenlignet med PO`n.
PO`n føles rett og slett rett for meg, og da blir det sånn ;)

Det siste hinderet er $$$$$$
Jeg har fått med meg at Protid tilbyr finansiering. Ser for meg å betale 15 lapper cash, og resten i månedlige avdrag over 1 år, rentefritt :cool:

HERE WE GO!!!

Takk for fine tips og innspill - Beslutningen er endelig tatt :p
Begge klokkene er prøvd på armen, og jeg synes Sub`en ble litt pinglete sammenlignet med PO`n.
PO`n føles rett og slett rett for meg, og da blir det sånn ;)
HERE WE GO!!!

Kan ikke i mine villeste fantasier tenke meg at du blir misfornøyd med det valget!
Gratulerer og velkommen i "klubben"! ;)

Jeg startet tråden i sin tid med det store dilemmaet "Planet Ocean eller Submariner?"

Mitt valg falt på Planet Ocean, og siden det har jeg også samlet inn nok cash til å kjøpe uret. Tur`n gikk til en Protid-forhandler, der jeg fikk topp service, og etter kort tid var en PO, XL, three hands, sort bezel, hvite tall med lenke på armen. Følelsen var digg!! :cool:

Jeg har allerede blitt utrolig glad i klokka, og det er som om klokka har forandret seg i løpet av den korte tiden jeg har hatt den. Endringene har utelukkende vært positive! Jeg har liksom oppdaget andre sider ved den. Er sikker på at mange på forumet skjønner hva jeg mener. Kona stusser, he he.

Klokka har fra dag èn gått 3 sekunder for fort pr. dag. Ut i fra det jeg har forstått så er dette innenfor det akseptable. Kan jeg allikevel håpe på at den kan justeres enda nøyere??? Svar mottas med takk.

Uansett, jeg er veldig fornøyd med klokka, og har allerede startet å titte på nye klokker. Kjenner det er som
en besettelse, en herlig besettelse! :)

Tacoking

Nydelig klokke, og et godt valg.
Følg forresten gjerne ordtaket "pictures or it did not......:p

3s pluss er godt innenfor COSC, men et tips kan være å variere klokkens stilling når den ikke er i bruk.
Pleier du å legge den med kronen ned, vel så se om det endrer seg ved å la kronen vende opp....osv

Grattis.