Omega PO Ultra Deep

For det første er klokkene vilt fete, rent designmessig. Håper å få tafset på noen av dem for å få et helhetsinntrykk, men det er gjort mye bra her. Jeg håper det går an å få kjøpt reimene for seg selv, ihvertfall den svarte og blågummireima og likeså den svarte og blå NATO-reima. Svinlekre farger. Høyden og størrelsen vil jeg ikke si noe om før jeg får prøvd dem, for som verdsetter av klumpete badeklokker og med høye tanker om hva som "går" på håndleddene mine, vet jeg at 18 mm ikke alltid er 18 mm, og 45 mm bærer ikke nødvendigvis som 45 mm heller.
Som @GrimReaper skriver, har jeg også tenkt på Omega som et merke med god verdi for penga, selv om de unektelig har noen kjempefine modeller som sikkert er verdt den høyere prisen som settes på dem. Jeg tror nok mange andre gjør det samme, og at prisen på klokkene kan få folk til å betenke seg.
Inntrykket jeg har hatt av Seamaster-katalogen har vært at Aqua Terra er for blåruss som hummerfisker utenfor hytta si, Diver er for de som vil ha en billigere Submariner, Planet Ocean for de som vil ha en fet dykkerklokke med litt Jäger-Redbull-faktor, Ploprof selges 75% av historien og 25% av nyfrelste galninger som kauker "den bærer så mye mindre enn du skulle tro!", og Seamaster 300 er et frieri til de som liker vintage, men ikke vil ha vintageklokke. I så måte synes jeg Ultra Deep står utafor resten av katalogen.
Bærer sååå mye mindre enn du tror...!!
IMG_20220304_112008189.jpg
 
Var nylig på fotballtur i Sveits og dro innom Omega for å prøve Ultra Deep. Jeg ble helfrelst, og svært positivt overrasket over størrelsen. Jeg fryktet at den skulle bli for stor og klumpete, men den satt som et skudd. Favorittene var blå krans med hvit skive og svart krans med blå/svart-skive.