Omega Ploprof 600

Medlem
26. okt. 2016
Innlegg
54
Sted
Oslo
Hei!

Vurderer en Ploprof 600, hva tenker man er en ok pris her? Ser jo den som gikk på auksjon i mai for 44', men det er jo et unntak tenker jeg. Uansett, er ikke de mest lettsolgte. Virker som original lenke med 162 endlinks, og riper og slitasje som det bør være på en gammel klokke. Kronen vil ikke gå helt flush når den er skrudd in , men det er vel ikke helt unormalt
20221118_151534.jpg
Snapchat-1553214194.jpg
20221118_152002.jpg
 
Vanskelig å si pris på disse , jeg betalte rundt 60 for min og jeg er andre eier.
Den er solgt i Norge og har dykkerhistorie , og har mye bruksmerker.
Den har også vært hos omega for service på verket som kostet rundt 10K.
16688496084477963338002986072377.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Auto
Hei!

Vurderer en Ploprof 600, hva tenker man er en ok pris her? Ser jo den som gikk på auksjon i mai for 44', men det er jo et unntak tenker jeg. Uansett, er ikke de mest lettsolgte. Virker som original lenke med 162 endlinks, og riper og slitasje som det bør være på en gammel klokke. Kronen vil ikke gå helt flush når den er skrudd in , men det er vel ikke helt unormalt
Vis vedlegg 312227Vis vedlegg 312228Vis vedlegg 312229
Visere og skive ser ut til å ha fått litt fukt i årenes løp her så spørs hvor mye du bryr deg om misfargingen av lume her. Ville i alle fall fått sjekket verket så du får vite at det er i ok stand.

En god kompis av meg selger denne: https://www.finn.no/279085242

Som har nylig service og uten nevnte fuktproblemer men da til en høyere pris. Stand har mye å si på vintage så spørs hvor mye du veier det mtp pris.
 
Visere og skive ser ut til å ha fått litt fukt i årenes løp her så spørs hvor mye du bryr deg om misfargingen av lume her. Ville i alle fall fått sjekket verket så du får vite at det er i ok stand.

En god kompis av meg selger denne: https://www.finn.no/279085242

Som har nylig service og uten nevnte fuktproblemer men da til en høyere pris. Stand har mye å si på vintage så spørs hvor mye du veier det mtp pris.
Prisen på den jeg ser på er høyere enn den du linker til, men med lenke, jeg ønsker det. Urverket er i bra stand, fikk åpnet og sett på det. Fukt har det vært på skive/visere, ser det er noen skygger på glasset og som indikerer det, som er vanskelig å få med på bilder.
 
Jeg synes det ser ut som den har fått en kassefinisjering.
Baksiden har veldig "skarpe" kanter , har denne vært brukt så mye som bezel indikerer burde den vært
mer "polert" av bruken på baksiden.
Og når krone stikker så mye ut vil jeg tru at det er tatt av materiale på den siden av kassen. ?
 
Jeg synes det ser ut som den har fått en kassefinisjering.
Baksiden har veldig "skarpe" kanter , har denne vært brukt så mye som bezel indikerer burde den vært
mer "polert" av bruken på baksiden.
Og når krone stikker så mye ut vil jeg tru at det er tatt av materiale på den siden av kassen. ?
Står over denne, er noe som skurrer mellom skive og kasse også her. Mulig de har tatt av noe materiale, men kronen stikker nok ikke så mye mer ut enn den gjør i Finn annonsen du linket til.
Takk for inspillene, får vente til det dukker opp en fin modell på lenke igjen