Omega og AD

Ja, det er ingen som trenger en klokke for å vise tiden @OddE, men samtidig litt synd at det prises høyt bare fordi de kan og at det visstnok gjør det mer eksklusivt. Gir jo en litt dårlig smak i munnen.

-Dette er jeg helt enig med deg i, og heldigvis finnes det mye fint i bruktmarkedet (selv om dette til en viss grad, naturlig nok, følger prisutviklingen hos AD).

Og ja, som @speedieThomas påpeker - det er litt trist at urene signaliserer noe ganske annet enn man kanskje hadde sett for seg innledningsvis, selv om det nok i 99% av tilfellene vil måtte være en Submariner, Day-Date eller Daytona for at 'allmuen' skulle registrere at man har et påkostet ur på lanken. Sånn sett må vel fortsatt en Omega, James Bond-franchisen til tross, sies å være et relativt diskret valg...

• Liker
Reaksjoner: hbf og speedieThomas
Jeg ser jo at disse små forhandlere nå selger restlageret -20-25%, men er det egentlig ikke bare den vanlige Omega-rabatt? Noen som mener dette er løp-og-kjøp?

Jeg ser jo at disse små forhandlere nå selger restlageret -20-25%, men er det egentlig ikke bare den vanlige Omega-rabatt? Noen som mener dette er løp-og-kjøp?
Nei det synes jeg ikke. Betraktelig større rabatter observeres ved større AD’ers årlige salg.

Og om ur må ned i 60 prosent av Retail for å selges, tenker man da at en plutselig vil betale full eller nærmere full pris når klokken kun er å få i en Boutique? Jeg klarer ikke se det.

Redigert:

-Som du nevner er jo dette bare den vanlige rabatten du kan få hvis du spør pent, iallefall mer eller mindre.

Om det var en spesifikk modell jeg hadde lyst på, ville jeg absolutt vurdert å ta turen innom, hilse høflig, prate litt og så påpeke at såvidt jeg kan bedømme, er eneste forskjell ved dette 'salget' at rabatten du tidligere fikk ved å spørre om de hadde noe å gå på prismessig, og deretter lure på om, ja, de har noe mer å gå på prismessig siden de jo uansett skal tømme montrene...

• Liker
Reaksjoner: Spring Drive
På de mest populære Sea og Speed-masters kan det vel friste..? Men alt DeVille, Constalation og spesialiteter må der vel betydelig mer til for å få tømt montrene…