Omega mesh

Medlem
12. okt. 2011
Innlegg
820
Sted
Vinterbro
Siden sommeren er over og jeg generelt er tregt ute har jeg kommet til at bestefars gamle omega seamaster fortjener en meshlenke. Er det noen som kjenner prisen på denne fra AD? Er det forøvrig innafor med mesh på speedmaster eller er det forbehold det som i alle fall utseendemessig er laget for å være under vann?
 
Aner ikke hva den koster hos AD, men fra ofrei.com ser den ut til å komme seg på ca 3250,- inkl frakt og moms.

Du nevner både seamaster og speedmaster, men ut fra teksten ellers antar jeg det er snakk om en vintage speedmaster. Personlig er jeg ikke helt solgt på looken av lenke som ikke flukter med kassen, så jeg synes mesh ser best ut på kasser med svært korte eller "integrerte" lugs.

Mark_II-watches-1240593491.jpg


Men på generell basis synes jeg det definitivt er innafor med mesh også på "landkrabbeklokker" som Speedmaster :)
 
I utgangspunktet tenker jeg mesh på klokken under. Åpenbart affeksjon ute og går, lenken vil i såfall mer enn doble verdien på den :) Tror det kan se ganske rafft ut, den funker på nato også synes jeg, men tror den kan bli bösere på brynje!

ks6TxVY.png
 
Haha, @ErikR, mesh på Seamaster 300 er jo bare fullstendig rått. Flukt med kasse eller ikke :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg har solgt både Speedmasteren og lenken, men her er iallefall et bilde jeg tok når jeg eide den kombinasjonen.



Selv likte jeg bedre å ha på den vanlige Speedmasterlenken, men smaken er som baken! Klokken virket litt mindre på mesh (IMO), så har man litt tynne håndledd så kan det være veien å gå.
 
Håper ikke spørsmålet er altfor dumt:p Det jeg lurer på er om det går an å justere meshlenker? Og hvordan gjør man evt det? Klarer ikke å se det ut i fra bilder:confused:
 
Håper ikke spørsmålet er altfor dumt:p Det jeg lurer på er om det går an å justere meshlenker? Og hvordan gjør man evt det? Klarer ikke å se det ut i fra bilder:confused:

Det er mikrojustering på låsen samt at man ved behov får kjøpt extensionbiter på et par
Cm. Disse til sammen bør gi god passform. Lest om de som kapper av en eller flere rekker med dremel også, men jeg med 18,5 håndledd endte med extension.