Omega logo som gir gjenskinn i glasset

Medlem
30. des. 2010
Innlegg
84
Jeg har en PO 42mm, 1. generasjon fra julen 2010. Levert på service idag da den har begynt å oppføre seg merkelig ved at den stopper og går litt sånn på måfå. Spm gjelder:
Om klokka har ligget litt i sterkt lys (feks rett under spot pærer) så har jeg fra gitte vinkler følt at Omega logoen "sitter" i safirglasset. Har flere opplevd samme? Håper på en avklaring fra noen av entusiastene her på sonen...! Klokka er fra AD i Pennsylvania, så skal i utg pkt ikke ha noen grunn til å frykte at noe er feil men....
 
Redigert:
Veit ikkje om akkuratt denne modellen skal ha det, men mange seamasters og speedmasters har nettopp omegalogen i glaset.
Ta bildesøk av "omega logo on crystal" så ser du.
Er du heldig så er den plassert riktig veg i tillegg.
 
Redigert:
Takk for svar dere! Ble brått bekymret for om det var noe feil på klokka mi, men da er nok alt ok. Lokal AD (gullsmed som kun selger, ikke skrur Omega, Breitling etc) hadde ikke sett noe slikt før, og når han ble usikker, så ble iallefall jeg det :) Men da regner jeg med at det er slik det skal være :)
 
Føler jeg har disse refleksjonene i glasset selv i en viss type lys, og gjerne når glasset er vått / fuktig. Ganske sikker på at det bare er buen som reflekterer skiven.