Omega - James Bond edition

Medlem
10. juli 2012
Sted
Oslo
Hva synes egentlig folk på TS om James Bond edition av Omega klokkene? Det er jo litt spesielt å kjøpe seg en klokke med en SÅ synlig 007 logo for så mange penger. Personlig synes jeg 007 logoen er litt barnslig og noe jeg synes var kult på barneskolen. Tror nok jeg nødig ville kjøpt en dyr klokke med Quantun of Solace på, eller en latterlig 007 logo istedenfor 7 viseren. Sorry hvis jeg tråkker noen på tærne nå ;)

21230412001005-20.png

omegaseamasterbond.jpg

omega-seamaster-watch-limited-edition-quantum-solace.jpg

080312-omega-seamaster-limited.jpg

Omega_SeamasterSkyfall01.jpg

De to øverste er no go for meg, de øvrige er, tjaaaa, meh.
Syne ikke Bond-produkter er spes kult.

Mener å huske at en av disse hadde et utrolig kult baklokk... Husker ikke hvor bildet ble postet...

Jeg liker godt skiva på den nederste og dette er helt klart en Omega jeg kunne gått med....MEN hva i alle dager skjer klokken 7?!? Takk for meg, men denne klokken kunne jeg aldri hatt.

Jeg er enig at disse klokkene er flotte klokker alle sammen. Hadde man tatt vekk 007 logoen hadde alle sammen vært hyperaktuelle klokker :p

Jeg har nr2 ovenfra, og jeg liker den faktisk utrolig godt. Synes ikke den er Harry i det helt tatt...
1f2d49c0-9841-ac68.jpg

Du skal ganske tett innpå for å se at det har noe med JB å gjøre.... De fleste tror bare det er en klassisk blå Seamaster tror jeg. Jeg er av den oppfatning at Seamaster bør være blå. Bare spør prins William..

Du skal ganske tett innpå for å se at det har noe med JB å gjøre.... De fleste tror bare det er en klassisk blå Seamaster tror jeg. Jeg er av den oppfatning at Seamaster bør være blå. Bare spør prins William..

Jorda, stemmer nok det. Og jeg synes klokka er kul. Men som sagt, jeg hadde nok foretrukket uten logo hvis jeg hadde fått velge.

Hvorfor kjøpte du JB edition? Er det fordi du er stor tilhenger av James Bond eller fikk du et tilbud du ikke kunne takke nei til. Eller tenker du ikke så mye på det og bryr deg lite om logoen og synes klokka er fin?

Mest det siste. Jeg hadde akkurat samme klokke uten James Bond. Solgte den og angret. Den er utrolig behagelig på hånden. Faktisk bedre komfort enn Sub-c. Kom over denne og tenkte at det ikke skadet om det var James Bond siden det var nokså diskret faktisk. Eneste er 007 på sekundviseten. Det mønsteret som skal være innsiden på et pistolløp er det ingen som vet hva det forestiller. Så jeg er veldig fornøyd, og det har ingen ting med om det er JB eller ikke, bare at jeg synes klokken i seg selv er så bra. Bruker den mer enn sub'en min faktisk

Jeg synes den øverste er utrolig flott. OM skiven kun hadde vært svart, altså uten noen form for 007referanse. Nydelig bezel.

Øverste med mer diskret skive ville nok vært en vinner ja.
Blir litt for mye 007 for meg, hvorfor tukkle så mye med en Seamaster i det hele tatt. de er jo nærmest perfekte slik de er.

En kollega av meg har den nest nederste, sort diver hvor det kun er 007 på sekundviseren. På den er det også en ganske stor 007-logo på spennen under der hvor det står "Professional". Helt ok klokke, men jeg syns min standard 2220.80 er mye finere (og dessuten så brukes jo faktisk den av Bond i motsetning til disse modellene :cool:).

Jeg synes disse Special Edition-modellene til Omega med James Bond, OL o.l. er ødeleggende for merket, og ingenting jeg ville hatt selv. Og du kan være helt sikker på dette: de blir ALDRI spesielt verdifulle, uansett om de Limitert eller ikke (i den grad en kan kalle 5-10000 eks limitert).

Her er for øvrig diskusjonen vi hadde sist om Bond-klokkene.

Jeg synes ikke det hører sammen, synes det er sellout fra omega sin side å melke Bond-kua så til de grader.

Jeg synes ikke det hører sammen, synes det er sellout fra omega sin side å melke Bond-kua så til de grader.

+1 Omega er veldig gode til å selge seg slik om det er med 007versjoner eller Ol-modellene. Synd for i mine øyne ødelegger det for merkebyggingen. Så skal det sies at jeg synes en AP med Leo Messi inngravert er en like dårlig ide...