Omega Genevè Gull ur

Medlem
3. des. 2013
Innlegg
1
Jeg har arvet et Omega Geneve gull ur nylig.
Uret er gull og lenken er det samme.
Ref nr inni i uret er 131041.
Uret er fra 1960 tallet.
Er det noen som har peiling på hva dette kan være verdt og om dette er et godt ut.


Takker for hjelpen
 
Hei @dmb911!

Litt vanskelig å svare på uten noen bilder. Mye kommer ann på standen og originalitet.
Referansenummeret du oppgir stemmer ihvertfall fint overens med at det skal være en Omega Geneve i 18K gull :)
OMEGA Watches: Vintage Watches Database
(bildet i linken ovenfor skal du ta med en klype salt)

Når det gjelder verdi så er jeg desverre ingen ekspert, men jeg vil tro at 9000-10000 kr vil være rimelig å anslå, gitt at klokken har hatt service det siste året. Men her må nok andre med mer erfaring komme inn og bekrefte. Kanskje @SpaceCowboy kan komme på banen med litt ekspertise? :eek:

Edit: Forøvrig hadde kanskje denne tråden passet bedre inn i vintage-forumet der ekspertene hyppig vanker? @Juice :)
 
Redigert av en moderator:
Spent på å se noen bilder av denne, med lenke:)

Hei, og velkommen @dmb911!

For at vi skal si noe om denne, trenger vi bilder. Foreslår at du tar noen bilder av klokka og laster opp i tråden her. Her finner du en beskrivelse på hvordan du gjør dette: http://www.tidssonen.no/forum/hjelp-og-support-16/guide-til-bildeopplasting-p%E5-tidssonen-2576/

Når det er sagt, kan jeg jo svare på den viktigste delen av spørsmålet ditt: Ja, det er godt ur! Urverket (Omega kaliber 601) er av bra kvalitet, og det er enkelt å få service på den hos uavhengige urmakere som Ossur Solheim, Vidar på Kolbotn Ur eller hos Erik på Sagene (tidligere Walther Bjerke i Bentsebrugata).

Pris? Tja. Er det en stålvariant, eventuelt gull-på-stål, ca. 4-6.000 avhengig av tilstand. Er det 18 karat gullkasse er vi nærmere prisen @acnorway nevnte, kanskje litt over (10-13.000), også avhengig av tilstand.

Som du skjønner er tilstand viktig: Derfor er det umulig å si så mye mer uten bilder!
 
Redigert av en moderator: