Omega Genève ekte/kopi?

Medlem
31. aug. 2012
Innlegg
4
Hei alle sammen. Har akkurat meldt meg inn her på sonen etter å ha lurket rundt en stund.

Har akkurat fått hånden på et gammelt ur fra en avdød morfar. Det har ligget bortgjemt i ørten år, og jeg lurer på om dette er en ekte eller åpenbart fake klokke.

tuge8e3u.jpg


nu6ytu7y.jpg


Klokken går fint, og Omega-logoen er applikert. Jeg er bekymret for baksiden, som jeg synes virker i overkant enkel muligens.

Noen med bittelitt kunnskap som har peiling på hva jeg sitter på her?
 
Takker! Fint å høre. Er dette noe det er verdt å sende av gårde til en liten service og muligens få pusset litt på av andre grunner enn rent nostalgiske?
 
På den perioden var Geneve entry level hos Omega, det er derfor baklokket er så simpelt.
Jeg synes som MR at klokken er veldig fin : du kan polere glasset selv med tannkrem eller Displex fra Clas Ohlson ( hvor du også kan kjøpe baretter til å holde en finfin skinnrem som du kjøper billig på nettet). Når uret er shinet opp går du noen uker med det og da vet du selv om du ønsker å gå for en full service.
Klokken blir neppe verdt mer enn service kostnaden etter det men et tilsvarende nytt ur ville i dag koste mye penger.