Omega fra 1956 - Noen som vet mer om denne modellen?

Medlem
12. april 2014
Innlegg
124
Sted
Oslo
Til mine store glede, fant jeg denne da vi flyttet inn i nytt hus nylig. Den har ligget godt bortgjemt i en eske, helt siden jeg fikk den av bestefar til konfirmasjonen for over 20 år siden. Klokken ble levert til Urmaker Sutterud for service og bytte av plexi da det hadde sprukket. Har googlet litt rundt på nettet, uten å finne samme klokke. Klokken er i gull, 284-verk og er en '56 modell i følge Sutterud. Kunne vært artig om noen på sonen visste mer om denne modellen. Tips og innspill tas i mot med stor takk:D
9c78c3988e2f61742daba945532d1a1a_zps0drshvlv.jpg

1e56ee43b4123ed08d75d02993eebd51_zpsaesjvkwz.jpg
 
Har ikke så mye å komme med, men er virkelig flott klokke uansett. Er den sånn ca. 36-37mm i diameter? Søk litt på Omega oversized gold, veldig mye forskjellige verianter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chriscross
Har ikke så mye å komme med, men er virkelig flott klokke uansett. Er den sånn ca. 36-37mm i diameter? Søk litt på Omega oversized gold, veldig mye forskjellige verianter.

Den så ganske stor ut ja, men etter litt googling ser det ut som en 33 mm?
 
  • Liker
Reaksjoner: Chriscross
Jeg har ikke sjekket så mye. Så dette vet du mye bedre enn meg @SpaceCowboy ;) Du har kanskje gonske god kontroll på hvilke klokker dette verket satt i også?

Vet om noen, derfor er jeg veldig interessert i å finne ut av hva som står inni lokket. Tror nemlig at det er en klokke i Tresor-serien, en modell som kom på på 40-tallet og produsert utover 50-tallet. Tresor var en klokke myntet på det Latin-Amerikanske markedet, så jeg er litt usikker på om OP sin bestefar eventuelt har kjøpt den der. Skal google litt mer i morgen. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chriscross
Dette er utrolig spennende synes jeg! Vet at bestefar jobbet i et selskap som leverte boreutstyr i forbindelse med utgravninger/gruvearbeid og i den forbindelse jobbet mye utenlands. Jeg er på ferie for øyeblikket, men skal ta et bilde inne i lokket når jeg kommer hjem. Igjen @SpaceCowboy, tusen takk for god hjelp!
 
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy