Omega Flightmaster

Jeg syntes kanskje prisen var litt stiv, men klokka er jo bare råtøff! At han har kvittering, boks og garantikort er jo rimelig imponerende mtp. at klokka er fra 1975! :)
 
Den er jo polert langt bort fra den prisen som forlanges. Synd at den originale finishen er helt borte pga skampolering . Siste full pakke jeg så gikk for 2450 euro,
 
Snakket med selger, og han hadde fått byttet visere og krone. Den hadde også blitt polert. Lenka var av nyere dato. Han ville selge til takst fordi det hadde kona sagt. :)
 
Den er jo polert langt bort fra den prisen som forlanges. Synd at den originale finishen er helt borte pga skampolering . Siste full pakke jeg så gikk for 2450 euro,

Kassen skal være polert "med klokka" med brush- ikke blankpolert som denne. Her er jeg helt enig med @Langtransport. Prisen er for høy!! 18-20k er riktigere pris. Synd også med visere som er byttet. Be også om bilder av kronene- er fargekodingen på kronene intakt originalt, eller er disse også byttet? Er original fargekoding intakt trekker dette prisen opp.
 
Redigert av en moderator:
Kassen skal være polert "med klokka" med brush- ikke blankpolert som denne. Her er jeg helt enig med @Langtransport. Prisen er for høy!! 18-20k er riktigere pris. Synd også med visere som er byttet. Be også om bilder av kronene- er fargekodingen på kronene intakt originalt, eller er disse også byttet? Er original fargekoding intakt trekker dette prisen opp.

Pushere var også skiftet ut men skulle visst ha riktig fargekode. Jeg sa til selger at hvis den hadde vært helt original med bokser og kvittering ville jeg bydd mellom 20 og 25 avhengig av tilstand. Jeg sa at slik den var nå ville jeg tro at han maks ville få 16-17. Det var uaktuelt i følge kona!
 
Redigert av en moderator:
Pushere var også skiftet ut men skulle visst ha riktig fargekode. Jeg sa til selger at hvis den hadde vært helt original med bokser og kvittering ville jeg bydd mellom 20 og 25 avhengig av tilstand. Jeg sa at slik den var nå ville jeg tro at han maks ville få 16-17. Det var uaktuelt i følge kona!

Egentlig litt misunnelig på han der som har en kone som har slik stålkontroll på klokkepriser :D
 
Egentlig litt misunnelig på han der som har en kone som har slik stålkontroll på klokkepriser :D

Ja, griske kjerringer finnes det mange av... :)

Jeg synes det alltid er underholdende med selgere som går til en eller annen urmaker, får takst og vil selge klokka til den samme taksten. Det kan få uheldige virkninger som å be om 50.000 for en helt grei gull-duble/stål Constellation Pie Pan fra 60-tallet...
 
Ja, griske kjerringer finnes det mange av... :)

Jeg synes det alltid er underholdende med selgere som går til en eller annen urmaker, får takst og vil selge klokka til den samme taksten. Det kan få uheldige virkninger som å be om 50.000 for en helt grei gull-duble/stål Constellation Pie Pan fra 60-tallet...

Ja dette ser man jo en del av på FINN. Jeg har ofte lurt på om disse "ikke-WIS salgene" - oftest sterkt overpriset i forhold til markedet, faktisk blir noe av? Det må i så tilfelle være til andre uten kontakt med markedet, men hvorfor skulle de slå til ? Kanskje nybegynnere ?

De få gangene jeg har ringt på slike er det svært tungt å få selgerne til å forstå at urmakere ikke alltid har kontroll på vintagemarkedet, selv med henvisning til ferske salg synes de å stole mest på "taksten" eller "forsikringstaksten" de har fått.
 
Ja dette ser man jo en del av på FINN. Jeg har ofte lurt på om disse "ikke-WIS salgene" - oftest sterkt overpriset i forhold til markedet, faktisk blir noe av? Det må i så tilfelle være til andre uten kontakt med markedet, men hvorfor skulle de slå til ? Kanskje nybegynnere ?

De få gangene jeg har ringt på slike er det svært tungt å få selgerne til å forstå at urmakere ikke alltid har kontroll på vintagemarkedet, selv med henvisning til ferske salg synes de å stole mest på "taksten" eller "forsikringstaksten" de har fått.

Ja, den klassiske misforståelsen er at sjeldent og gammelt gir "top bucks". Det er jo ikke tilfelle. Etterspørsel (og deretter tilstand) er det som gir "top bucks"! Er den da i TILLEGG sjelden kan du legge en premie på toppen av det.
 
Det er flere enn meg som synes Omega Flightmaster er tøffe. :) Den er som en Speedmaster "med nogot attåt"..

Flightmaster sin stil har jo fått en revival med den nye Z-33:

web_speedmaster_z33_01_zpsd31b1545.jpg


omega-flightmaster-70s-excellent-condition-vintage-watch-05_zps18dae6e9.jpg


Hva mener menigheten om denne?:
TimeZone : Sales Corner » Omega Flightmaster Chronograph ref. 145.026- PRICE DROP

Den er tilsalgs av en selger som jeg tidligere har handlet flerfoldige ur av. Inn til Norge, inkludert mva, kommer den på ca 13000kr.

De nedre numrene (20-40) på bezelringen ser uklare ut, men jeg har fått bekreftet at det er distraksjoner fra glasset.
 
Redigert:
Hva mener menigheten om denne?:
TimeZone : Sales Corner » Omega Flightmaster Chronograph ref. 145.026- PRICE DROP

Den er tilsalgs av en selger som jeg tidligere har handlet flerfoldige ur av. Inn til Norge, inkludert mva kommer den på ca 13000kr.

De nedre numrene (20-40) på bezelringen ser uklare ut, men jeg har fått bekreftet at det er distraksjoner fra glasset.

Denne er spesiell. Det er en 145.026 som var en sjelden transisjonsmodell av flightmasteren. Erstatteren 145.036 er den de fleste forbinder med andregenerasjons Flightmaster. De er så og si identiske. Skiva ser ok ut, men jeg hadde spurt om det var en seinere replacement. Antar at det er originalt og urestaurert. Viserne ser originale ut. Den har litt slitte pushere, fargekoden er borte. Dette trekker ned. 13.000 en ok pris. Er skiva original og urestaurert er det en veldig bra pris. Disse går fort over 20 hvis de er strøkne.

PS: Kanskje den ikke er solgt fordi noen tror dette er en franken, gitt at referansenummeret ikke "stemmer"?
 
Redigert:
Takk for informasjonen. Det er artig at det er en "transitionale". Søkte opp og fant ut at 026 har noe lavere WR (6 atm) enn den vanligere 036 (12 atm).. Det kan jeg nok leve med..

Får sove på det, og ta en avgjørelse i morgen..

Har lenge vurdert en vintage Speedmaster, men synes på en måte at de er for overpriset i forhold til at de tross alt er enkle chronographer.. Flightmaster har mere "bang for the bucks" og er mye mer uvanlige. Det liker jeg. Synd at dette uret har fått en solid kakk i kassen.
 
Hva ligger z-33 på? Synes den er dødskul! Drømer om en quartz Breitling, men denne havner fort på ønskelisten.