Omega - 1975 modell?!

Medlem
22. april 2012
Innlegg
106
Har puslet litt med tanken om å kjøpe meg en "skikkelig" klokke en stund... Er det mulig å få tak i en pent brukt omega eller rolex laget i 1975?? Hadde vært litt artig å ha en klokke som er like gammel som meg selv. Har citizen og certina klokke idag. Klokker fra dette året er vel stort sett i stål med 'vanlig' glass rekner jeg med?! Er det mulig å ettermontere safirglass eller blir klokken da uorginal?? Klokken skal brukest til daglig, hele året. Innspel mottas med takk!!
 
Dette er ikke noe problem, men vær obs på at en klokke fra '75 fort kan være dyrere enn en ny klokke. Spesielt i når det gjelder Rolex.

Her har jeg for eksempel gjort et søk for deg på chrono24.no på Rolex '75 modeller. http://www.chrono24.no/rolex/index.htm?dosearch=true&searchexplain=false&resultview=list&query=rolex&sortorder=0&maxAgeInDays=0&watchTypes=U&manufacturerIds=221&referenceNumbermore=1&yearBoughtmore=1&yearBought=1975&movementTypes=1&otherAttributesmore=1

Når det gjelder bytte av glass må du for all del ikke gjøre dette dersom klokken originalt kommer med plexi.

Dersom du søker rundt på forumet finner du nok mange gode tips for kjøp av vintage klokker. Det finnes mange feller der ute, så det kan absolutt være en fordel å lese seg litt opp før du tar den endelige avgjørelsen.
 
Har sjekka på chrono24 sida og fant ut at dette er en skikkelig 'jungel'!!? Må tilbringe litt tid på dette forumet og lese seg opp litt. Virker som det er masse flinke folk her. Er klokker fra dette årest stort sett av typen 'opptekk' mon tro?!