Omega 14K gullklokke fra ca. 1972

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.551
Sted
Kongeriket Norge
Min mor ønsker å selge konfimantklokken sin fra 1972 og ønsker hjelp fra meg. Prissetting av slike klokker er min absolutt svakeste side, så håper at noen med bedre kunnskap kan hjelpe.

Det jeg vet om klokken er at den er fra ca. 1972 og er av 14K gull. Det er gravert inn Mette bak på lokket og min mors telefonnummer fra den tiden. Nummeret er nå ikke i bruk, så ingen vits å ringe :D. Det er en knekk i lenka av uviss grunn, se bilde. Service ble gjort for ca. 10 år siden i Larvik hvor urmakeren klarte å si at den var verdt 40K. Han må ha drukket maling den dagen spør du meg. Har ligget i safe siden, noe som ikke bra. Status urverk pr. dags dato er uvisst. Boks og papirer er selvfølgelig borte med vinden, men tviler på at den er utenlandsk. Min morfar ikke var sjømann og import av klokker var ikke hans greie etter hva jeg har hørt. Om noen kan bidra med modellnummer, hadde dette vært supert og. Fant et lignende ur på ebay til $1750, men denne er quartz og prisene der er ganske hypa. Link til annonsen på Ebay

Jeg tror selv at 10K er en noenlunde riktig pris på denne, men meget mulig jeg tar skrekkelig feil. Dette grunnet at det er 37g 14K gull i lenke/kasse og med en gullpris på 170kr pr. gram, vil dette gi rundt 6-6,5K i snitt hos ulike oppkjøpere. Urverket er nok mulig å omsette separat på chrono24 til rundt 4K. Tviler på at noen her er sugne på hele klokka med graveringen bak og mulig servicebehov, men det fins jo alltid noen luringer på finn, så mulig jeg prøver der. Om noen her er interessert, så rop ut. Har lagt ved endel bilder slik at dere kan bedømme selv. Takk for all eksperthjelp.

L09Orbt.jpg

Zm1r5Eq.jpg

Ntua97b.jpg

lXlzLCD.jpg


7nJjKIF.jpg

UGlIOcm.jpg

CSvbiIn.jpg

MFyR9lb.jpg

ARGPRLz.jpg
 
Redigert:
Tror du har rett mht gullvekt, og helt feil mht at noen vil kjøpe verket til 4k :) Verdien = gullvekt.