Om man ikke skal ha Rolex eller Omega

Medlem
20. des. 2011
Innlegg
120
Sett i lys av diskusjonen om at det er alt for mye Rolex og Omega på Tidssonen, tenkte jeg det var på sin plass å lage en tråd om hva man bør velge istedenfor de nevnte merkene?

La oss si at prisen skal være maks 40-50k og gjelder både nye og brukte ur?

Jeg ser frem i mot at forslagene strømmer inn ;)
 
Man får vel denne brukt for ca 50 baller.
ap_image.1546956.jpg


Alternativt ville jeg kjørt en IWC Porto med inhouse trur eg :)
 
Chronoswiss er mitt tips. Men så er jeg litt farget.. ;)

IMG_0572.jpg



Men er jo masse spennende i den prisklassen... JLC, f.eks.
 
Panerai, IWC og Breitling selvsagt:) Skulle gjerne sett mange flere av disse klokkene her inne. Men må nok innrømme at det for tiden er Omega som okkuperer topp tre på kjøpslisten min.
 
En Zenith med el Primero er aldri feil. Spørsmålet er bare hvilken modell :confused: jeg har sett mye i kalenderen til SD, men er ikke blitt noe klokere på hvilke modeller som finnes der ute (ikke kritikk av SDs kalender! den var fantastisk og en øyeåpner :) )
 
Panerai, iwc, zenith, glashutte, breguet, Jaeger lecultre og Perrelet er i mine øyne humørspredende ur
 
Tag Heuer Monza eller Monaco, kanskje en modell fra Bremont, ellers må jeg bare støtte forslagene om IWC, Zenith eller Panerai!
 
Breguet Type XX Transatlantique (brukt)
Blancpain FF NR vintage (brukt)
AP RO (brukt)
JLC Reverso






psssst!
Uansett hvordan man vrir og vender på det kommer allikevel Rolex Daytona feks opp i topplokket...!
 
I denne prisklassen seiler en second-hand IWC sterkt opp på min liste. For 50k nærmer du deg en IWC BP eller en Da Vinci Chrono.
 
Dersom 2012 skulle finne på å bli en overtidsfest det også, så vil nok fort en brukt AP havne på min shortliste om jeg skal bort fra Rolex med noe... men hadde nok spart opp til en AP RO Chrono.
 
Sett i lys av diskusjonen om at det er alt for mye Rolex og Omega på Tidssonen, tenkte jeg det var på sin plass å lage en tråd om hva man bør velge istedenfor de nevnte merkene?

La oss si at prisen skal være maks 40-50k og gjelder både nye og brukte ur?

Jeg ser frem i mot at forslagene strømmer inn ;)

Her kommer mine forslag med noen bilder fra mine tidligere ur.

Breitling brukt Navitimer ca 25-30,000

Breitling006.jpg
[/IMG]


Ny seiko Ananta ca kr 35,000

seiko031.jpg
[/IMG]

Iwc brukt ca kr 28,000

a007.jpg
[/IMG]

Alle flott ur.....

Mvh
Timebandit;)
 
Ooh, hvis dette var mitt dilemma ville jeg (akkurat nå) gått for denne

a3069945.jpg


(Bildet skamløst stjålet fra Moores galleri-tråd :) )