Om du bare kunne eie en klokke!!

Kanskje litt OT men når en har flere, ofte til dels veldig mange ur, klarer en å verdsette dem skikkelig da, og stagger det suget etter nye prosjekter?

Det ene uret er der ute for alle og hva man synes om det kan man multiplisere med 50 om man alltid har det på hånden.

Jeg har flere, og jeg har lyst på enda flere. Dessverre ser jeg galskapen i dette og skal etter beste evne gjøre et forsøk på å begrense innkjøpene heretter.

Det sagt, jeg verdsetter mine seks, snart sju, skjønnheter veldig høyt. Er ikke så sikker på om jeg hadde hatt sterkere følelser for èn klokke om det hadde vært min eneste ene.

Men så er jo jeg, i beste fall, hva man kan kalle seriemonogam... ;)

I så måte blir jeg rørt til tårer over Anders oppi her som kjøper en Daytona året datteren kommer, et ur han bærer til hun overtar det. En historie verd mer enn all verdens Nautiluser og ROO`er.

Historien er bare litt anderledes :) Klokka ble innkjøpt lenge før min datter ble påtenkt. Men jeg ville veldig gjerne at et av urene mine skulle være forbeholdt henne og ikke være gjenstand for samlingens flo og fjære. Med mindre vi sulter skal Daytonaen aldri selges, og når tiden er inne er det hun som skal bære det videre. Kanskje blir det ved et egnet rundt år, eller kanskje blir når jeg ligger på mine siste dager :)

Daytona var min grail i mange, mange år, og da jeg kjøpte den følte jeg virkelig at jeg hadde oppnådd noe. Dertil er det jo et dameur ;) Jeg valgte derfor i det minste bevisst å bære og bruke uret under fødselen. På alle de første bildene av arvingen ser du Daytonaen på mine hånd i bakgrunnen, fra hun ble lagt på mammas bryst til jeg stolt kunne bære henne hjem noen dager senere.

Klokkebilder747.jpg

Redigert:
Spørsmålet vanskeliggjøres jo litt av at uret må være i samlingen. Jeg ville vel kanskje tenkt GMT masteren, men den skal jo ut, så jeg føler ikke at den teller. Jeg står vel egentlig bare igjen med ett skikkelig alternativ, men jeg syns til gjengjeld det er en ganske grei kandidat. Explorer II polar. For det første er det en av mine absolutte favoritter i klokkeverdenen, for det andre et ur som tåler en del og kan brukes til det meste, og for det tredje et relativt diskrè utseende som jeg tror vil tåle tidens tann, og ikke minst en klokke som allerede har fått være med på noen eventyr. Så hadde jeg heller fått leve med å ta det av når jeg bruker smoking.

FDAFE981-98A7-49DC-BA50-5A3A6735B941-2121-0000025F91C6EA81.jpg

Mange fine Rolex her:p
Er ikke bitt helt av den bassillen ennå:eek: Av klokkene jeg har i dag, så må det nok bli denne:

Omega Seamaster 2220.80

2012-12-07133356.jpg

Rett og slett fordi den sitter som støpt på hånden og lett å lese. Gjør seg godt til det meste.

Det måtte nok blitt explorer 1 tror jeg. Den er så klassisk og nydelig etter min mening, og går til alt. :)

DSC_2271-1.jpg

DSC_2471.jpg

Redigert:
Denne går under enhver radar, har vist sin robusthet i flere ti-talls år og holder fint i 100 år til, sjelden, classy... Kun èn klokke, gi meg en double red SD:

PC-Ryan-Double-Red-Rolex-SEA-DWELLER.jpg

Ja, når det gjelder meg finnes det vel ingen overraskelse. Tviler sterekt på at denne blir flippet. Er og blir den mest komplette klokke for meg.

8d97ff40.jpg

Edit:er 14060 om det skulle være tvil.:D

Det måtte nok blitt explorer 1 tror jeg. Den er så klassisk og nydelig etter min mening, og går til alt. :)

Til tross for at jeg har solgt min og bestemt meg for å klare meg uten: Måtte jeg skjære ned til en hadde den sannsynligvis blitt mitt valg. Må kunne fly under radaren inn i mellom, og da er den suveren. Speedy Pro er et alternativ fordi det er Speedy Pro.

Redigert:
Siden den var en gave fra min kone må det nok bli denne:

20121201_002112.jpg

Da det hadde blitt mange klokkeløse dager med valget over er jeg redd for at denne hadde blitt værende i samlingen.

20120922_164719_zps7ecacd43.jpg