Solgt OHPF Tissot Anniversary 160 års jubileumsklokke splitter ny i dag.

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
5.101
Sted
Bærum
SNår produsenten Tissot slapp nyheten om sin jubileumsklokke i fjor våres (1853 - 2013 - 160 år) var jeg solgt. Jeg bestilte klokken sporenstreks. Tiden gikk og prioriteringene endret seg.

Plutselig var den her. Jeg hentet den ut i dag og må si at jeg elsker den, men hadde på forhånd gjort meg opp en mening om at jeg skulle være sterk. Har i det siste mer og mer gått inn for urmakeriet i steden for ursamleriet og velger derfor å la denne gå.

Klokken er et Chronometer - COSC sertifisert. Alt av papirer følger selvfølgelig med, sertifikat, garantibevis ect. Jeg har latt plastikk sitte på bak, men de som vil kan lett finne bilder på nettet av urverket som har innsyn på baksiden. Garantibevis er fylt ut i dag - 25.02.14. Kjøpt av urmaker i Oslo. Jeg betalte 10.495,- og kvittering kan gjerne følge med for den som skulle finne denne interessant. Klokken er nr 0670.

Denne er i sannhet kun prøvd på hånden og alt av dings og den slags....... FINNES IKKE. Dem kan ny eier få lage selv.

Utsøkt kasse, blankpolert bezelring, børstede sider. Viser 24 tidssoner samtidig som de vanlige viserne gir deg riktig tid der du er.

Den er 43 mm i diameter. Har foldespenne.

Jeg har ikke bra nok kamera til å fange opp detaljene, men dette er et ur som virkelig er forseggjort. Klokken befinner seg i Bærum og kan sees der eller i Oslo hvor jeg jobber.

Av innbytte kan en gammel sliten (les servicetrengende) datejust være av interesse, rett og slett fordi jeg vil skru på den selv.

Tatt en rekke bilder av "pakken" som er til salgs.

NB! Ved rask handel kan en 22 mm (som er riktig størrelse her) Hirsch Grand Duke blå og forsiktig brukt følge med. Jeg tror at den vil kle klokken meget godt da den har blå visere.

Pris er satt til 9.000,- pluss evt frakt - da kan man regne ut hva jeg (ikke) tjener på denne :) Men gjort er gjort.

Kontakt per PM er et greit utgangspunkt.












































Takk for titten :) :) :)
 
Redigert: