Oddstips fotball

21. runde i adeccoligaen kommer denne helgen. Det er en noe vanskelig runde med mange kamper som kan gå begge veier. Elverum, Follo og Vard Haugesund virker fortapte, mens særlig Ull/kisa, Kongssvinger og Strømmen kommer til å "fighte like beavers" som Cris Kamara liker å si det Chris Kamara - Fighting Like Beavers - YouTube

I toppen har mange lag vanskelige kamper som toppes med Bryne vs Stabæk på Mandag.

Kamp: Vard Haugesund vs Ranheim
Tidspunkt: Søndag klokken 18.00
Spill: Ranheim seier til 2.10 hos betsafe (1 unit)
Spill 2: Ranheim med handicap til 3.75 hos betsafe (1 unit)

Dette er en kamp mellom liigaens dårligste hjemmelag og ligaens beste bortelag. Vard har på sine 9 hjemmekamper 3x uavgjort og resten tap. 4 av disse har blitt tapt med ett mål. Av det jeg har sett av dem er de et angrepsvillig lag som liker å presse høyt og prøver å styre kampene sine. Dette bør passe Ranheim perfekt. Ranheim trives klart best når de kan ligge kompakt og kjøre sine fantastiske kontringer. Jo Sondre AAs i oppe som delt toppscorer med 13 mål på 20 kamper.
Ranheim Har slått tilbake etter kriseperioden etter cupseieren mot Aalesund og er igjen oppe på opprykksplass.
På de 5 siste har Vard 4 uagjort og 1 tap hjemme mot Strømmen. Ranheim har 2-2-1 på sine siste 5.

Kamp: Elverum vs Bodø-Glimt
Tidspunkt: søndag klokken 18.00
Spill: Bodø-Glimt til 1.50 hos Betsafe (1 unit)

Bodø-Glimt kjører på og har nå 11 seire på rad og ikke tapt siden 0-4 taper for Bryne i runde 4. Elverum sliter tungt i bunnen og skal rett og slett ikke være gode nok til å ta poeng fra Glimt. Slo Ull/kisa 5-1 i siste hjemmekamp og fikk sin første hjemmeseier denne sesongen. Tviler sterkt på 2 på rad og synes 1.5 ganger pengene er bra på Glimt.

Kamp: Follo vs HamKam
Tidspunkt: Søndag klokken 18.00
Spill: Under 2.5 mål til 2.34 hos betsafe. (1 units)

Follo sliter tungt i bunnen, men skjelden blir det kalassifre på Ski Stadion. Follo har 0-2 mål i 56% av sine hjemmekamper i år, mens hamkam spiller 0-2 mål 30% av bortekampene. Synes HamKam har mistet mye i sommer og tror de kommer til å savne Tønne utover høsten. Mener at 2.34 på målfattig fotball på en dårlig gressbane er godt betalt og spiller en unit!!

Regnskap:
Units ut: 63
Units inn:59.36
Tilbakebetaling: 94.22%

Redigert:
@Josef - både Follo og Vard var visst i slaget om søndagen og i bedre form en tabellposisjonen skulle tilsi :)
Kan vi (ehum: du) trekke noen konklusjoner til torsdagens hengekamp mellom de to, Follo hjemme?

Redigert av en moderator:
@adamskater Follo kampen har jeg ikke sett, men resultatet er meget sterkt. I Haugesund er jeg usikker på hvor gode Vard var, for Ranheim var fryktelige. Men uansett et sterkt resultat det også. Kampen virker for meg helt åpen, og siden begge tok 3 poeng i helgen fungerer denne kampen som cupfinale. Vinner Vard denne så er det bare 6 poeng opp til Strømmen på sikker plass med 9 kamper igjen. Vinner Follo er det 7 poeng opp.

Skal sette meg litt inn i oddsene her, så kommer det spill utover dagen.

Kamp: Follo vs Vard Haugesund
Tidspunkt: Onsdag 04.09 klokken 17.30
Spill: under 2.5 til 2.23 hos betsafe (1 unit)

Dette er en kamp som jeg ikke blir klok på. Aller helst vil jeg holde meg langt borte, da denne kampen like godt kan ende 0-0 som 4-4. Uavgjort frister med et Vard lag med mange U på sine siste kamper. Begge lag må vinne denne kampen da en uavgjort med all sannsynlighet ikke er nok til å holde håpet oppe. Follo har hatt en bedre periode og klarte endelig å avgjøre en kamp på slutten i sist runde.

Satset sist på under 2.5 når Follo spiller hjemme. Det gikk akkurat ikke, men jeg prøver samme spill i dag også.

Vanskelig kamp, og spillet blir mer for de som vil ha litt spenning foran tv skjermen enn for de som vil tjene penger.

Lykke til uansett.

Regnskap:
Units ut: 64
I Spill: 1
Units inn:59.36
Tilbakebetaling: 94.22%

@Josef litt dårlig samvittighet her, gitt resultatet, at jeg provoserte fram et spill :)
Spilte både kryss og <2.5 mål ;)

@adamskater Selv om tipset mitt gikk dit solen aldri skinner, ble kampen som forutsett --> umulig å spå:cool:

Uansett, ny helg, nye muligheter!!

Tidspunkt: søndag 8. Sept klokken 18.00
Kamp: HamKam vs Bryne
Spill: Bryneseier til 3.90 hos Betsafe

HamKam har mistet mye av formen fra sommeren og utover. 2 tap og en uavgjort på siste 3, og mistet 1 poeng da Follo satt inn 2-1 på overtid sist. Mistet Tønne til Sandnes Ulf og ser ut til å savne han.

Bryne har tapt sine 2 siste, men burde fått med seg poeng hjemme mot Stabæk sist. Har i motsetning til HamKam kjøpt seg opp i sommer og satser på opprykk. Har noen karantener etter sist kamp, men mener uansett at 3.90 er for mye på Bryneseier

Kamp: mjøndalen vs kongsvinger
Spill: kongsvinger til 4.00 hos betsafe

Mjøndalen har vært veldig opp og ned i år og er sammen med Fredrikstad de 2 lagene som ikke er med i hverken opprykks eller nedrykkskampen. Har 2x 0-0 hjemme og tap i Bodø på sine 3 siste så formen er heller ikke all verden.

Kongsvinger har en fot ute av nedrykksstriden etter 7 poeng på siste 3 kamper. Imponerende 8-1 på de siste 2 hjemme mot HamKam og Kristiansund og bra med 1-1 borte mot Ffk. Satser på at seier avler selvtilitt og at kongsvinger passerer Mjøndalen på tabellen etter denne. Synes 4 i odds er godt nok betalt på denne..

Kamp: vard vs sandefjord
Spill: sandefjord vinner med hc til 3.55 hos betsafe

Vard slo Ranheim i sist seriekamp, men tapte i midtuken 4-0 borte mot Follo. Da må vi regne med at adeccotoget har gått for denne gang og at det er en noe dårlig stemning i gruppa. Keeper utvist sist og soner i denne.

Sandefjord er litt på bølgen igjen etter å ha 7 strake uten seier. Bryne og Ullkisa er slått i de 2 siste ogvde har igjen litt heng på opprykksplassene. Da må denne vinnes og satser påbat de vinner stort..

Edit...

Norsk Tipping har nå frøset dette spillet. Håper flest mulig fikk tippet.

Redigert:
1. Divisjon 2014

Da er det bare et drøyt døgn til starten på årets sponsorløse 1. Divisjon. Fjoråret startet bra oddsmessig, men ble snudd til et lite tap på slutten av året. Det ble nok litt mange spill på enkelte runder og jeg får lære av dette og ikke sette spill bare for spenningens skyld.

1. Divisjon er alltid en tett og jevn knokkelliga og kan være veldig vanskelig å spå. Tv2sporten sin 1. Div ekspert har laget en meget grundig analyse over lagene med tabelltips her http://www.tv2.no/2014/04/04/sport/forstedivisjon/fotball/546624

For enkelhets skyld satte jeg i fjor alle tips til 1 unit. Dette året vil jeg prøve å rangere spillene litt så bruker en unitsskala fra 1 til 10. Der 10 er et maxspill. Skulle det begynne å komme 10 unitere på rekke og rad herfra vil det være hyggelig om noen tok seg bryet med og tvangsinnlegge meg på en eller annen plass som behandler spillegalskap:confused:

Holder meg stort sett unna spill i runde 1, men er ett spill jeg mener gir god odds på prøver en rolig start.

Spill:
Tidspunkt: Søndag 6. April klokken 18.00
Kamp: ull/kisa vs sandefjord
Spill: sandefjord til 2.75 hos betsafe (2 units)

Ull/kisa endte på 12. plass i fjor og var med det 7 plussmål over nedrykksplass. Det har vært store utskiftninger i troppen og laget er ikke spådd en bedre skjebne i år. Ellers har jeg lite info.

Sandefjord har blitt tippet i toppen år etter år, og har skuffet i like mange år. Nytt år nye muligheter, og troppen skal totalt sett være forsterket fra i fjor.

I seriesammenheng har disse møttes 2 ganger tidligere på UKI arena, det har endt med 1 uavgjort og en Sandefjord seier. Sandefjord skal være et bedre lag og har bra tak på Ull/kisa her så mine 2 units i runde 1 går til hvalfangerne.

Lykke til hvis noen følger!!

Regnskap:
Ut: 2 units
Inn: 5.5 units
over/underskudd: + 3.5

Redigert:
1. Runde i 1. Divisjon avsluttes med Tv2Zebra sendt kamp mellom HamKam og Hødd klokken 19.00 i kveld.

I fjor endte Hødd på 3. plass mens HamKam kom på 5. 2 poeng skilte da lagene. Begge typiske hjemmelag i fjor, med 31 av 45 poeng på hjemmebane, mens Hødd tok 19 og HamKam 17 på bortebane. Hødd vant 2-1 på høddvoll i fjor, mens Hamkam vant 1-0 på Briskeby. Historisk har HamKam vunnet de 6 siste seriekampene på Briskeby mot Hødd.

HamKam har ikke all verdens bredde i sin tropp i år, men skal ha en start11er som er ganske bra. Hødd har mistet mange siden i fjør, og vil helt sikker savne Heltne Nilsen som gikk til VIF og keeper Lie som også er borte. Når de i tillegg mangler sin viktige Sandal på midten kan det bli noe tynt. Hvorvidt det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men der at det meldes noe usikkerhet rundt også Standal på topp og Magnussen på kant.

Totalen i dette blir at det lukter hjemmeseier på Briskeby, og ting tatt i betraktning er nok oddsen også spillbar.

Spill:
Kamp: HamKam vs Hødd
Tidspunkt: mandag 7. April klokken 19.00 Tv2 zebra.
Spill: HamKam seier til 1.81 hos betsafe (3 units)

Regnskap oppdatert:
Ut: 5 units
I spill: 0 units
Inn: 5.5 units
over/underskudd: + 0.5
Tilbakebetalings% : 110

Redigert:
Desverre HamKam tap i går i en kamp som ble skjemmet av et grufullt beinbrudd på HamKams lovende Emil Sildnes bare 7 minutter inn i kampen. Stygge bilder som vi selvfølgelig helst skulle vært foruten. Hvorvidt dette preget HamKam videre skal være uvisst. Hødd kloke lå lavt og snørte igjen sekken, og Kamma klarte ikke få ballen i mål på de sjansene dem fikk.

Synd, men nye muligheter allerede til helgen.