Objektivt sett.

Uten følelser @Entropy ?

Enkelt

Dyre klokker er en likvid vare som ikke automatisk blir rapportert som formue.

Redigert av en moderator:
Pris av Rolex Submariner = 55k
Prisen et nytt "designerur" til 2k hvert år de neste 28 årene = 57000.

Så kan man velge da, sitte med en kvalitets Rolex med masse historie, og minner eller en skuff fylt med 27 stk utdatert dritt?

Behøver ikke være dyrt å kjøpe kvalitet. Må bare se det fra et annet perspektiv!

Selvfølgelig må man regne med service osv., men dere skjønner tegningen.
Ingen av mine venner som ikke interesserer seg for mekaniske ur bruker 2000 kr i året på ur, for dem ville vel heller et såpass dyrt ur som 2000 være noe de gjorde oftest hvert 10 år... :eek:

Tror fornuften må vike for å sette pris på klokkene.

Uten følelser @Entropy ?

Enkelt

Denne vil samtlige som spør meg forstå. En enkel setning som vil rekruttere ihuga samlere i fremtiden:)

Sykt mange fine svar her:) arsenalet med motargumenter er påfylt!

Uten følelser @Entropy ?

Å? Nei, huff? Hva var det som sto her?
Jeg har ikke lest noe og ikke forstått? Hva?

Kunst er kunst, hus er hus, og klokker er klokker!

Akkurat som en gammel bil. Er den gammel nok, er den verd kr. 1000!
Sånn er det bare! Klokker er forbruk! :cool:

<B> :cool: </B>

Selv om klokken er en forholdsvis liten ting taler jo miljøhensyn alltid for å heller ha et varig produkt framfor å henge seg på "bruk og kast"-trenden

Hmmmm. miljø-prefikset... Jeg pleier alltid å bruke det i tråd med "hyklerisk ironi", men i ditt tilfelle er jeg faktisk enig!
En klokke som er varig... Da kommer kvaliteten forbrukeren (deg og meg) til gode!

Med andre ord vil jeg si at det beste du kan kjøpe er en billig quartz som varer i mindre enn et år. Dermed kan du kjøpe ny, og du vil holde tilbud og etterspørsel igang! Dette vil skape arbeidsplasser, statlige inntekter etc. Det vil tjene samfunnet best!

Med andre ord; jeg er en egoist! Stolt egoist! Lenge leve de kostbare kvalitetsklokkene!

:cool: