Nytt UR. Nå har jeg funnet en gr.... eller, hvertfall ett flott ur :)

Medlem
3. feb. 2013
Innlegg
840
Sted
Lillestrøm
Ja, da har jeg over en kort periode lettet klokkeboksen. En Patek, og en 114060.


Jeg har lenge hatt lyst på en ny klokke, men jeg ville ikke kvitte meg med 114060´n, men som alle andre her inne fant jeg ut at dersom jeg ønsket å realisere drømmen, måtte jeg nok selge den også.



Jeg har variert veldig det siste året fra Breitling, Baume & Mercier, Tudor, Rolex og Patek. Så reisen har vært spennende. Nå var det på tide å finne en klokke jeg skulle beholde hvertall ett år.

Klokken jeg var på utkikk etter kom aldri på finn, og lå relativt høyt i pris på chrono24. I over én måned chattet jeg frem og tilbake med italienere, spanjoler og amerikanere.

Helt til slutt fikk jeg en mail av en bekjent, som hadde fått inn en slik, og lurte på om jeg var interessert.


Da ble det fort handel, og klokken ble overlevert i dag.













Ja, det ble en Rolex Daytona 116519 i hvitt gull.










 
Redigert:
Gratulerer så masse, det er noe helt herlig subtilt med hvitt gull.
Selv har jeg ikke hvitt gull, men det må jeg jobbe for:)
 
Gratulerer så mye med Daytona, og i hvitt gull gjør den seg veldig godt. Flott skive også, har jeg aldri sett før.

Ja, da har jeg over en kort periode lettet klokkeboksen. En Patek, og en 114060.

Men ble litt nysgjerrig på hvilken Patek du har eid? Jeg vet du hadde en AP i en uke eller noe, men ikke at du hadde PP:confused:

3 prikker = gull

Og tre dotter på kronen har vel ikke så mye med at det er hvitt gull eller ikke:eek: Jeg vet at dotten i midten er litt tykkere på hvitt gull, men dette er jo bare Triplock merket til Rolex.

Uansett, pøs på med bilder @Klokkesamler:mrgreen:
 
Redigert av en moderator:
Men ble litt nysgjerrig på hvilken Patek du har eid? Jeg vet du hadde en AP i en uke eller noe, men ikke at du hadde PP:confused:



Og tre dotter på kronen har vel ikke så mye med at det er hvitt gull eller ikke:eek: Jeg vet at dotten i midten er litt tykkere på hvitt gull, men dette er jo bare Triplock merket til Rolex.
@Klokkesamler:mrgreen:


@Wangensten Jeg hadde en inngangs-Patek - Ellipse. Flott klokke, men litt enkel. Den lå på finn i noen dager for 2 uker siden.

Da hadde jeg missforstått litt med prikkesystemet. Hehe :)
 
Redigert av en moderator:
Gullfeberen herjer landet ser jeg!
Gratulerer med et flott smykke av et ur! Håper du får mye glede av denne.

Vedr. krona så tror jeg det er flere som har misforstått (meg inkludert :rolleyes: )
Tre prikker indikerer at det er tripplelock krone. Men alle kroner med tre prikker er enten i rustfritt stål, platina eller rustfritt stål med 18k gull "cap"/hatt.
Tre prikker hvorav den midterste er større enn de to andre er krone i ett stykke 18k gull (monobloc) med en stem i stål.
Tre prikker hvor alle prikkene er like store er krone i enten rustfritt stål, eller at kjernen av kronen er i stål (legering som ser ut som gult gull) med en "cap"/hatt av 18k gull.
Sakset fra rolexforums: --The so-called "gold-plating" for old gold crowns is, in fact, a reference to a gold cap being placed over a metal crown. So not plating as such. Modern gold crowns are solid (albeit drilled out for the stem, etc.).


tn_01_251.jpg

116613 V serial

tn_02_66.jpg

Ny 116613 med random serial og sunburst dial
 
Redigert: