Den var grisedyr, selv om den ser ut til å være i god stand. Kjøper du den for 2500 pund, blir det fort 24000 norske kr, og det er i overkant selv for et så pent eksemplar.
Skal holde meg for god til å anbefale deg mine favoritt-klokker... Du finner ut av det. Men bruk litt tid!
I England kan du trygt kjøpe nytt (og brukt) av Blowers. Disse har jeg kjøpt av selv, sist en Omega Speedmaster Professional. Fantastisk service og hyggelige folk. Du kan både kjøpe/se klokkene i butikk (hvis du tilfeldigvis skulle være i Hull) eller få den tilsendt. Du får også taksert klokka (med eget forsikringsbevis) inkludert i prisen.
Så var det pris: Blowers er fair ang. pris. Du kan kanskje finne billigere på eBay, men her kjøper du trygt fra en seriøs forhandler og det er verdt noen kroner. Når du har funnet klokka du er ute etter bør du sjekke prisleiet fra flere nettbutikker og/eller forhandlere. Da er du mer trygg på hva du bør gi, og du vil også være mer sikker skulle du ønske å prute.
Den 2254 på ebay er ca 10k for dyr...
At klokken har vært på service er i mine øyne ikke noe selger kan plusse på prisen. Det er i mine øyne noe som følger med det å eie en automatisk klokke. At det derimot kan gjøre et salg lettere ved å skille seg ut er en annen sak.