Nytt medlem - Ny klokke (og første utboksing)

van

Medlem
23. juli 2012
Innlegg
3
Hei!

Etter en lengre periode som «observatør» her på TS fikk jeg omsider opprettet et medlemskap…

Min kunnskap om klokker er begrenset, men jeg liker at de har mekaniske verk på innsiden og er av god byggekvalitet. Designmessig har jeg få preferanser og forsøker å være åpen for det meste. En klokke må imidlertid være i stand til å skape litt følelsesmessig «resonans».

Interessen for ur og klokker har tiltatt gradvis gjennom mange år, men det har til nå vært langt imellom anskaffelsene. Forrige gang jeg investerte i et ur var for 7 år siden. Det var en Seamaster Pro 007-utgave som jeg kjøpte ny hos Protid og som har sittet trofast på armen hver dag siden (jeg er fortsatt veldig glad i denne).

For et par år tilbake begynte jeg så smått å leke med tanken på å skaffe noen flere klokker for å variere «ornamenteringen» litt (slik min kone kan gjøre med sin samling av ringer, øredobber, armbånd etc.)

Etter at jeg begynte å frekventere her på TS fikk motivasjonen seg en god dose vitamininnsprøytning og jeg besluttet gå til anskaffelse av (i første omgang) 1 stk. nytt ur. Jeg hadde egentlig et par andre kandidater i kikkerten, men valget falt til slutt på dette uret. Jeg skal innrømme at beslutningen er sterkt preget av en god artikkel på her TS (Longines Legend Diver | Tidssonen.no).

På ferie hos svigers i Finland tok jeg meg en runde hos utvalgte forhandlere i Helsinki og fikk en god «deal» på dette uret. Kombinert med en grei valutakurs på Euroen var det bare å slå til!

Nok prat. Her er bildene fra min første utboksing noen gang…

01-_DSC0010.jpg

02-_DSC0012.jpg
03-_DSC0038.jpg

04-_DSC0077.jpg

05-_DSC0057.jpg

06-_DSC0049.jpg

07-_DSC0069.jpg

08-_DSC0079.jpg

09-_DSC0100.jpg

10-_DSC0106.jpg

11-_DSC0092.jpg

12-_DSC0019a.jpg

13-_DSC0089.jpg

14-_DSC0021a.jpg
 
Velkommen ombord!
En post med forbilledlig mange gode bilder av noe som blitt litt av en Sonen-favoritt til ur.

Grattis!