Nytt klokkekjøp!

Jeg liker også designet meget godt. For meg vil 46 bli for stort. 38 mm kan gå, men 42 mm er vel perfekt. Vet du noe om når den kommer? Jeg må nok uansett kjøpe den brukt, og da må jeg vel vente en god stund før jeg kan få kjøpt 42 mm... AHh!! :sad: ;)

Har ikke fått noe svar enda på når den kan ventes i butikken, men det estimeres august/september. Skal du ha den brukt til en grei pris må du nok vente noen måneder etterpå :)

Hva synes dere egentlig om Breitling? Merket, kvalitet osv? Jeg har leeenge likt Breitling Superocean Heritage 38 mm ..46 blir for digert.

Jeg er vel en av de få her inne som synes de fleste Breitling modellene er fine.:D
Kvaliteten er det ingenting å si på. Fantastisk finish, gode pålitelige urverk, solide og flotte lenker av ypperste kvalitet.
Hvis du liker designet er det bare å kline til.:cool:

At de er 46mm i diameter trenger ikke bety noe. De sitter overraskende godt på armen til tross for størrelsen. Komfort er noe B virkelig har fått til.

Ellers synes jeg at alle tåler å ha en skikkelig posør-klokke i samlingen.
Mitt valg var da Breitling.

Godt å vite! ;) Greit å ha kvalitetsstempel fra TSer.

Til alle på forumet, Kom gjerne med flere forslag! :)

Torje

Drar opp en gammel tråd, for å informere om at Lervik ur har fått inn én stk. 42mm SOH med grønn bezel :)

Prisen er hyggelige kr. 27 400, med Ocean Racer-rem.

Spennende jayeff, tar du turen for å prøve den, for så å gi oss en update ;) ?

Jeg er så veldig, veldig fristet! Men, jeg rekker nok ikke innom der på en liten stund nå. Og, er redd for at den er solgt innen den tid :(

Jeg er så veldig, veldig fristet! Men, jeg rekker nok ikke innom der på en liten stund nå. Og, er redd for at den er solgt innen den tid :(

Skjønner det! Lervik får vel kanskje inn en ny evt til du får mulighet til å kikke på den:) Men da er vel denne klokken på vei inn i butikkhyllene hos andre ADer, og blir sikkert mer tilgjengelig utover..

Drar opp en gammel tråd, for å informere om at Lervik ur har fått inn én stk. 42mm SOH med grønn bezel :)

Prisen er hyggelige kr. 27 400, med Ocean Racer-rem.

Takk for info jayeff! :)

Prisen var så hyggelig atte...:roll: Tror kansje jeg må sikte på noe til 10-15 k. Pent brukt går veldig fint.

Ble helt forelsket i IWC Aquatimeren til Frode, men prisen på den ligger vel på mellom 30 - 50 000 ?

Når pengene er på plass må jeg kikke på de forskjellige forslagene i denne posten :) Kansje dra i gang noen flere inputs!

Torje

Aquatimeren ligger noe over 30 ny, men bør kunne skaffes for rundt 20 brukt :)

Hei alle sammen! ;)

Jeg har en kamerat som skal til New York og Washington D.C. nå etter sommerferien. Jeg vurderer å få til et klokkekjøp når han er der borte, da jeg kan spare noen tusenlapper. Hva tenker dere om dette? Hvor mye kan jeg spare? Og hvilke merker er "billigst" der borte i forhold til norsk pris?

Tenker spesielt på en Breitling Superocean Heritage 38, event en 42 mm. Hva vil denne komme på? Brukt og ny?

Kom gjerne med andre forslag til gode klokkekjøp som kan gjøres der borte?

+ vet dere om noen "TS-godkjente" klokebutikker i New York og Washington D.C. ? Eventuelt butikker som selger brukt?

Takk :) !

Torje

Personlig er det nok kun Seamaster 30'en som hadde vært aktuell for meg der.

Den sorte tipper jeg er en re-dial.

Prisen tør jeg ikke si noe om, er ikke helt oppdatert på vintage Omega lenger. Men opplever den hvertfall ikke som noe røverkjøp. :)

Selger er forøvrig medlem her på forumet.

Jeg har også kikket på disse, av ren nysgjerrighet. Det er fine klokker med small-seconds kl 6, men jeg er ikke så begeistret for dette gullet. Sier derfor som Rousp over her; Semaster 30 i stål er den jeg liker best av dem. Etter hva jeg har lest skal dette være helt ok ur og med rimelig bra urverk. Du kan sikkert finne drøssevis av dem på eBay, men da vet du ikke alltid hva du får.

Selger her er "verdenskjent" som Omegaspesialist og jeg tror ikke du har noe å frykte i så måte. Dersom du finner et ur som du føler at du bare må ha (forelskelse ved første blikk), så er det vel bare å knalle til :D

Selv kjøpte jeg en gammel Longines med oppusset skive som jeg betalte mer enn nok for, men angrer ikke et sekund. Det er til syvende og sist hva du mener selv som betyr noe.

Jeg synes chronoen er lekker og ville valgt den uten tvil:) Synes det estetisk er meget fint med kun to subdials på skiven og klokken du henviser til ser meget bra ut! Jeg har vurdert å kjøpe den noen ganger for en god stund siden, og fikk lyst på den igjen nå. Longines er jo et solid, og trolig litt undervurdert merke (men det kommer seg stadig) og du får evt mye klokke for pengene:) Lykke til med valget!